۰ نفر

پورفلاح: ۸۲درصد اقتصاد کشور دستِ دولت است

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 294688
پورفلاح: ۸۲درصد اقتصاد کشور دستِ دولت است

رئیس اتاق متشرک ایران و ایتالیا با بیان اینکه هلدینگ‌ها ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد کردند گفت: در شرایطی که ۸ تا ۱۰ درصد از دارایی‌های خدادادی دنیا را در اختیار داریم نباید اقتصاد برخی از خانواده‌ها هنوز به یارانه ۴۵ هزار تومانی وابسته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا امروز در نشست خبری نقش و جایگاه هلدینگ‌های ایران در اقتصاد در محل اتاق بازرگانی ایران گفت: 82 درصد از اقتصاد کشور در اختیار دولت است و در سالهای گذشته با وجود تلاشهای انجام شده نتیجه‌ای برای کاهش نقش دولت در اقتصاد نداشته‌ایم که امیدواریم هلدینگ‌ها بتوانند این مسائل را پیگیری کنند.

وی افزود: با قهر کردن یا فاصله گرفتن راه به جایی نمی‌بریم اما تشکیل انجمن‌های مانند انجمن هلدینگ‌ها می‌توانند پیگیر این مسائل باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه در فعالیتهای اقتصادی بخش خصوصی نباید نگاه جزیره‌ای داشته باشد گفت: به هر حال شرایط سختی در این روزها پیش رو داریم و ما مشابه آن را در گذشته پشت سر گذاشته‌ایم و امروز نیز با مدیریت مناسب  می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد کشور در جلسه اخیری که هلدینگ‌های کشور گردهم آمدند مشخص شد که آنها 200 هزار نفر بیمه شده را در اختیار دارند که می‌توانند نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی و بهبود اشتغال کشور داشته باشند.

پورفلاح با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور به مسائل سیاسی گره خورده است، گفت: یکسری مسائل سیاسی را در سطح کلان دچار شده‌ایم که اگر برای برون‌رفت از این شرایط برنامه مناسبی نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه ایران 8 تا 10 درصد از دارایی‌های طبیعی و خدادادی دنیا را در اختیار دارد گفت: این برای کشور ما خوب نیست است که در چهارراه‌ها کودکانی بخواهند شیشه ماشین ما را تمیز کنند که حتی  دستشان به شیشه نمی‌رسد یا خانواده‌هایی در کشور وجود داشته باشند که در صورت عدم پرداخت یارانه 45 هزار تومانی اقتصادشان به خطر می‌افتد.

وی افزود: به کمک این شرکتهای فراگیر می‌توانیم در آینده این سهمیه‌بندی‌ها و جیره‌بندی‌ها را کنار بگذاریم و به سمت عرضه و تقاضا و اقتصاد بازار حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه صدور بخشنامه‌های متعدد در هفته‌های اخیر توسط دولت مشکلات متعددی را برای فعالین اقتصادی ایجاد کرده است گفت: این بخشنامه‌ها گاهی اوقات نیز یکدیگر را نقد می‌کنند.