۰ نفر

به جز موارد خاص محدودیتی روی تولیدات صادراتی اعمال نمی‌شود

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۳
کد خبر: 287357
به جز موارد خاص محدودیتی روی تولیدات صادراتی اعمال نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری عنوان کرد: نتیجه ممنوعیت کالاهای مصرفی سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان در مراسم روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی استان لرستان اظهار کرد: هنر تبدیل تهدید به فرصت را آنهایی که به مصاف مشکل‌ها می‌روند، می‌دانند.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است، اما ما مردان و زنان خاص در کشور کم نداریم که به فرصت پرواز برسند. سال گذشته شاهد نرخ مثبت سرمایه‌گذاری بودیم و طی این ۴ سال متوسط نرخ رشد اقتصادی ایران نزدیک به دو برابر ۸ سال قبل بود که خبر خوبی است.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: از سیاست‌های ارزی اخیر که به تناسب همین شرایط ویژه به وجود آمده، حمایت از کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: نتیجه ممنوعیت کالاهای مصرفی سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.
نهاوندیان وظیفه دولت را فضاساز و حمایتگر عنوان کرد و افزود: در تجربه ۴۰ ساله نظام انواع رویکردها را داشته‌ایم که ایجاد فضای مناسب کسب و کار استراتژی فعلی دولت است و کماکان به این سیاست وفادار هستیم.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: با همین رویکرد توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ به ۱۰ برسانیم و رشد منفی را به مثبت تغییر داده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه این نگاه و استراتژی را باید ادامه بدهیم، گفت: بانک مرکزی ۸۰ هزار میلیارد از بدهی‌ها را شناسایی کرده تا تهاتر شوند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: واحدهایی که کارشان توجیه اقتصادی دارد نباید منتظر سرمایه در گردش باشند و دولت وظیفه خود می‌داند که موانع سر راه تولید را بردارد.
نهاوندیان ادامه داد: تشکل‌های بخش خصوصی بهترین مراجع برای شناسایی تولیدکننده واقعی هستند و باید به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

وی همچنین در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان لرستان تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه رئیس جمهوری اجرای طرح بازآفرینی شهری است و هر هفته از من در رابطه با این طرح پیگیری می‌کنند. ساخت و سازها در طرح بازآفرینی شهری می‌تواند موج اشتغال در شهرهای استان ایجاد کند.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، افزود: اگر زلزله‌ای رخ دهد آسیب‌های فراوانی خواهیم دید و باید ظرف پنج سال کشور را از آسیب‌پذیری در برابر زلزله نجات دهیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: با این وصله پینه‌ها صد سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود و باید بخش خصوصی برای شرکت در اجرای طرح بازآفرینی شهری ترغیب شود.