۰ نفر

نوسان عجیب بازار آهن‌آلات ساختمانی در روز گذشته

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 282207
نوسان عجیب بازار آهن‌آلات ساختمانی در روز گذشته

بررسی‌های صورت گرفته بر روی وضعیت بازار آهن‌آلات نشان دهنده نوسانات بسیار عجیب قیمت‌ها در این بازار می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آهن‌پرایس، بررسی‌های صورت گرفته بر روی وضعیت بازار آهن‌آلات نشان دهنده نوسانات بسیار عجیب قیمت‌ها در این بازار می باشد. روز گذشته با شروع اولین روز کاری هفته قیمت آهن‌آلات در سه حالت قرار گرفت. آمار های بدست آمده حاکی از افزایش، ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف می‌باشد.

قیمت میلگرد اجدار در روز گذشته از افزایش 230 تومانی تا ثبات و کاهش 30 تومانی تغییر وضعیت داد. البته این تغییر وضعیت تنها مربوط به یک کارخانه نبوده و بدین معنی نیست که کارخانه ای پس از بالا بردن قیمت هایش، اقدام به کاهش آن ها کند. بلکه این نوسانات در کارخانه های مختلف اتفاق افتاده است.

قیمت میلگرد کارخانه آناهیتا گیلان و حسن رود انزلی در روز گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است. قیمت میلگرد سایز 14 این دو کارخانه بطور میانگین 220 تومان افزایش یافت. اگرچه این وضعیت تنها برای تعداد معدودی از کارخانه ها بوده و کارخانه هایی از قبیل نورد ایوان غرب، آذرفولاد امین و درپاد تبریز در ثبات بسر می بردند. همچنین بررسی ها حاکی از کاهش قیمت ها نیز می باشد. کارخانه هایی از قبیل سیادن ابهر، هیربد و بردسیر کرمان بطور میانگین قیمت هایشان را 30 تومان کاهش دادند تا این وضعیت نابسامان را بدتر کنند.

با توجه به آمار داده شده، در حال حاضر بازار اهن آلات در شرایط خوبی بسر نمی برد و وضعیت به گونه ای است که نمی توان براحتی تصمیم گیری نمود. اما این وضعیت تا کجا ادامه دارد، سوالی است که برای اکثر متقاضیان و فروشندگان بوجود آمده و هیچکس نمی تواند پاسخ قطعی در این باره بدهد.

در حال حاضر بیشترین قیمت میلگرد مربوط به کارخانه نورد ایوان غرب می باشد. قیمت میلگرد سایز 14 این کارخانه 3600 تومان اعلام شده است. همچنین کمترین قیمت مربوط به کارخانه شاهرود می باشد که با قیمت 3400 تومان در حال معامله محصولاتش است.