۰ نفر

برزیل ۱.۲میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری می کند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
کد خبر: 267638
برزیل ۱.۲میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری می کند

سفیر برزیل در تهران گفت: برزیل 1.2 میلیارد یورو برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در ایران اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، 'رودریگو دی آزردوسانتوس' شنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی آبادان اظهار کرد: برای ارتقای مناسبات تجاری نیازمند ایجاد و تفاهم بانکی و ارزی دوجانبه هستیم. 
وی گفت: هم اکنون روابط تجاری دو کشور از سوی دو بانک برزیلی با شبکه بانکی ایران در حال انجام است ولی برای گسترش آن از ایجاد شعب بانکی ایران در برزیل نیز حمایت می کنیم. 
سفیر برزیل افزود:برای گسترش روابط باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران در تعاملات دوجانبه استفاده کرد. 

** صادرات ایران به برزیل 100 میلیون دلار، واردات 2،6 میلیارد دلار 
سفیر برزیل در ادامه گفت: سالانه حدود 100 میلیون دلار کالا از ایران به برزیل صادر می شود که این مقدار با توجه به حجم بالای واردات ایران از برزیل متوازن نیست. 
وی اظهار کرد: صادرات کالا از برزیل به ایران 2.6 میلیارد دلار در سال است. 
وی گفت:کشور برزیل نیازمند خرید محصولات پتروشیمی، شیمیایی، نفتی و کود شیمیایی است و ایران می تواند بخش مهمی از آن را برآورده کند. 
سفیر برزیل اظهارکرد:در بخش های اقتصادی، ورزشی و گردشگری آماده توسعه مناسبات با ایران هستیم و در زمینه صدور ویزا نیز مشکلی برای سرمایه گذاران و گردشگران ایرانی نیست. 
سفیر برزیل در ادامه آبادان را یک شهر راهبردی توصیف کرد و گفت: در صورت اعلام خواهر خواندگی آبادان با یکی از شهرهای برزیل کار صدور ویزا نیز تسهیل می شود. 
رییس اتاق بازرگانی آبادان نیز در این نشست گفت: کشور برزیل پیش و پس از برجام مناسبات تجاری خوبی با ایران داشته و دارد. 
مسعود خیاط زاده گفت: اتاق اصناف به عنوان بخش خصوصی آماده همکاری دو جانبه با بخش خصوصی برزیل است. 
سفیر برزیل روز جمعه (هفتم اردیبهشت) وارد آبادان شد وپس بازدید از منطقه آزاد اروند ، دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر را نیز از نزدیک تماشا کرد. 
وی در روز دوم سفر خود (هشتم اردیبهشت) با پیشکسوتان ورزش آبادان، اعضای اتاق بازرگانی و برخی مسئولان محلی نشست دوستانه برگزار کرد.