۰ نفر

میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر افزایش یافت

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 264975
میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی سال گذشته میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر حدود یک درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سید حسین حسینی محمدی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه صادرات دارای ظرفیت‌های بالایی است و شاهد بهبود وضعیت صادرات در استان هستیم.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۳۷ میلیون و ۸۰۶ تن کالا به ارزش حدود ۱۵ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر حدود یک درصد از نظر وزنی افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: میزان صادرات بدون احتساب میعانات گازی ۲۰.۴ میلیون تن با ارزش ۷.۹ میلیون دلار بود که دارای افزایش شش درصدی ارزش و افزایش سه درصدی وزن است.

وی با بیان اینکه چین، جمهوری کره، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر مهمترین مقصد صادرات استان بوشهر هستند، افزود: بیشترین کالاهای صادر شده را می‌توان میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی، میگوی پرورشی و گوگرد عنوان کرد.

حسینی محمدی میزان واردات استان بوشهر در سال گذشته را نیز یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: ارزش کالاهای وارداتی دو میلیارد و ۴۲۷ میلیون دلار بوده است.

وی رفع مشکلات صادرکنندگان را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تلاش ویژه‌ای برای رفع برخی از مشکلات بخش خصوصی و تحقق اهداف صادراتی صورت گرفته است.