۰ نفر

تولید باید صادرات محور باشد

کمک به رونق اقتصاد با مهار واردات و قاچاق/ واردات موجب کاهش اشتغال می‌شود

۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 260523
کمک به رونق اقتصاد با مهار واردات و قاچاق/  واردات موجب کاهش اشتغال می‌شود

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات بی رویه و بدون تناسب با نیاز بازار و در کنار آن قاچاق، ضربه و آسیب بسیار بزرگی به سرمایه گذار و صنعت داخل وارد کرده است.

 حبیب الله انصاری با بیان اینکه زمانی که از نظر کمی با کمبود جنس یا کالایی مواجه هستیم برای برطرف کردن نیاز جامعه نیازمند واردات هستیم، گفت: در شرایطی که در صنایعی امکان ارائه محصول از نظر کمی را داشته باشیم این نیاز برطرف می شود. در شرایط فعلی در صنعت لوازم خانگی می توانیم پاسخگوی نیاز مردم از روستاها تا شهرها باشیم، زیرا این صنعت از نظر کیفیت مناسب و دارای خدمات پس از فروش است. در حال حاضر در لوازم خانگی انرژی بر اعم از سرمایشی وگرمایشی بسیاری از کارخانجات با سرمایه گذاری های کلان رفاه مشتری را اولویت خود قرار داده اند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی یکی از مسائل بسیار مهم است، بیان کرد: کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان از اولویت های ماست که در حال حاضر یخچال های تولید داخل عموما رده انرژیشان A یا A+ است که در این شرایط به هیچ عنوان صحیح نیست در این زمینه واردات انجام دهیم. امروز مشکل ما تنها به واردات خلاصه می شود بلکه قاچاق نیز یکی از معضلاتی است که صنایع داخل با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: در انواع وسایل و لوازم خانگی غیرانرژی بر بهترین شرایط تولیدی را در داخل داریم، اما متاسفانه بلورجات ترک وارد کشور و در بعضی فروشگاه نیز با جایزه به مشتریان ارائه می شود این در حالی است که کیفیت بلورجات داخلی بسیار بهتر از این هاست که در چنین شرایطی واقعا واردات منصفانه نیست.

این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در وضعیت موجود نگاه به واردات موجب کاهش اشتغال، از بین رفتن انگیزه سرمایه گذاری و کاهش صادرات می شود، توضیح داد: در حال حاضردر صنعت لوازم خانگی چرخ خیاطی، آبگرمکن ما به کشورهای اروپایی، بخاری به کشورهای آسیانه میانه، اجاق گاز و ماشین لباسشویی به حوزه قفقاز و کشورهای آسیای میاره صادر می شوند. امروز تولید باید صادرات محور باشد و در این راستا تولیدکننده ای موفق است که بخشی از تولیداتش را صادرات کند که این امر می تواند مبین کیفیت کالا باشد.­