۰ نفر

معاون سازمان توسعه صادرات خبر داد:

رشد ۵درصدی صادرات غیرنفتی کشور در سال۹۶/ توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ضروری است

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۹
کد خبر: 254825
رشد ۵درصدی صادرات غیرنفتی کشور در سال۹۶/ توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ضروری است

مشاور وزیر و معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در ۱۱ماه امسال صادرات غیرنفتی کشور با ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته از مرز ۴۱ میلیارد دلار عبورکرده است.

محمدرضا مورودی روز دوشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان البرز افزود: سال آینده سالی بسیار مهم است و مشوق های صادراتی جز برنامه های انجام شده است و بودجه خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده که در صورت تحقق آینده درخشانی دراین حوزه وجود دارد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی خاطرنشان کردکه یکی ازبرنامه های اصلی این معاونت حمایت ازتوسعه صادرات است و درسال جاری دربخش های پتروشیمی و فلزات ازجمله فولاد صادرات خوبی صورت گرفته و درسال آینده یکی ازپروژوه های مهم صادراتی طرح های خاویاری است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده ضروری است. درسایربخش ها نیز که قابلیت رقابتی دارند مثل خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری و صنایع غذایی باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تحقق رشد 21.7 درصدی صادرات دربرنامه ششم، نیازمند تامین سرمایه به میزان 65میلیارد دلار است که درطول برنامه ششم معادل 325 میلیارد دلار برآورد می شود.

مورودی افزود: اکنون 500 شرکت اول صادراتی ایران بیش از 84 درصد کل صادرات غیرنفتی را بر عهده دارند 16درصد ازصادرات غیرنفتی توسط 7هزارو 439 شرکت انجام می گیرد.

وی درخصوص وضعیت صادرات غیرنفتی کشور ازدید بنگاهی درسال گذشته گفت: از مجموع 7هزارو 939شرکت صادراتی کشور، یک شرکت بین یک تا 2میلیارد دلار، 15شرکت بین 300 میلیون تا تا یک میلیارد دلار، 33شرکت بین 100 الی 500 میلیون دلار، 37شرکت بین 50 تا 100 میلیون دلار و 403 شرکت بالای 50 میلیون دلارصادرات داشته است.