۰ نفر

ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 250078
ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو دارو‌های بدون نسخه (OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپورگفت: موضوع فروش دارو از فروش مجازی و اینترنتی اقلام غیر دارویی متفاوت است و کماکان ضوابط موجود در خصوص فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی به قوت خود باقی است.

وی افزود: موضوع کسب و کار‌های نوین و نحوه بکارگیری ابزار‌های فرآهم آمده بر بستر فضای مجازی، توسط سازمان غذا و دارو رصد می‌شود و هرگونه تغییر احتمالی در ضوابط در آینده متناسب با فضای نوین کسب و کار اطلاع رسانی خواهد شد، لکن کماکان کلیه ضوابط در این خصوص بر قوت خود باقی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالا‌های بهداشتی، آرایشی و مکمل‌های تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، ملزومات مصرفی پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت و فضای مجازی است و هرگونه مجوز فروش اینترنتی شامل مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی در داروخانه می‌شود که داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز و یا به دلیل دیگری برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.