۰ نفر

قائم مقام خانه کشاورز انتقاد کرد

سودجویی عده‌ای خاص در ذخیره‌سازی میوه شب عید

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 244394
سودجویی عده‌ای خاص در ذخیره‌سازی میوه شب عید

در حالی که معاون وزیر کشاورزی از آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید خبر داد، قائم مقام خانه کشاورز معتقد است که در این زمینه از بخش خصوصی و اتحادیه های تخصصی کمک گرفته نشده و رانت به وجود آمده است.

چند روز گذشته علی اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز خرید میوه مورد نیاز شبکه یعنی همان سیب و پرتقال همیشگی خبر داد و گفت که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، البته پس از آن محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز از دستور ویژه رئیس جمهور به وزرای کشور جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت برای ذخیره‌سازی میوه شب عید و برنامه ریزی برای آن خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد که برنامه‌های دولت برای تنظیم بازار در شب عید در حال تهیه است تا هم تولید کننده و کشاورز راضی باشد و هم مردم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار تن سیب ذخیره‌سازی شده است و پرتقال نیز تا حدود ۵۰ هزار تن ذخیره سازی خواهد شد، گفت که سیب تولید شده در استان‌های مختلف خریداری و ذخیره‌سازی شده است و برای پرتقال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که البته کمی با تاخیر به پایان می‌رسد.

اما در این زمینه عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز گفت: وزارت جهاد کشاورزی اگر از هم اکنون به فکر ذخیره‌سازی میوه شب عید باشد هیچ مشکلی در این زمینه نداریم اما نه اینکه آن را به عوامل دولتی خودشان واگذار کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هر نوع میوه ای که برای شب عید می خواهیم ذخیره سازی کنیم به علت رانت‌های که پشت این مسئله وجود دارد عده‌ای خاص از آن سود می‌برند که زیبنده نیست.

رئیس اتحادیه مرکب کاران تصریح کرد: ذخیره سازی میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های زیر مجموعه این سازمان واگذار شده است در حالی که باید به اتحادیه های واقعی و اتحادیه باغداران واگذار شود در استان مازندران ۱۳ تعاونی وجود دارد که می‌توانند به آنها واگذار کنند و با نظارت کامل همه نقص های احتمالی موجود را بررسی و متولیانش بازخواست کنند.