۰ نفر

واگذاری واحدهای صنعتی بلااستفاده در منطقه آزاد انزلی

۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۸
کد خبر: 224090
واگذاری واحدهای صنعتی بلااستفاده در منطقه آزاد انزلی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از واگذاری ۵۵ واحد صنعتی بلا استفاده در شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذاران جدید خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد انزلی داشته ایم.

مرتضی بانک امروز در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه ها در حوزه مناطق آزاد براساس قانون برای ایجاد زیرساخت های عمرانی و همچنین فراهم آوردن شرایط مناسب برای سرمایه گذار داخلی و خارجی، اشتغالزایی، توسعه صادرات و همچنین مبادلات منطقه ای و تجاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: در مناطق آزاد طی چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه صنعت و تولیدات داخلی انجام شده است.

بانک گفت: در بدو ورود به منطقه آزاد انزلی از نحوه فعالیت اسکله بندر که فروردین امسال با حضور رییس جمهوری افتتاح شد، بازدیدی داشتیم و باتوجه به گذشت این مدت شاهد ایجاد هشت  هکتار پسکرانه بسیار خوبی هستیم. در حاشیه این اسکله هم جاده ای با چهار باند رفت و برگشت احداث شده است.

وی با اشاره به افتتاح چهار واحد صنعتی و بازدید از دو واحد تولیدی، ادامه داد: ۵۵ واحد صنعتی که به دلایل مختلف در شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی بلااستفاده مانده بود، بر اساس برنامه ریزی هایی که در منطقه صورت گرفته به سرمایه گذار جدید واگذار شد و مجددا فعالیت خود را آغاز کردند که سبب اشتغالزایی برای ۹۰۰۰ نفر شده است.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: امروز با افتتاح چهار واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی برای ۱۲۰ نفر اشتغال مستقیم و همچنین برای ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی یکی از مبادی مهم صادراتی کشور به دیگر کشورها است، گفت: براساس فعالیت های منطقه آزاد انزلی از ابتدای سال تاکنون ۵۵ میلیون دلار صادرات از منطقه برای خارج از کشور داشتیم که ۳۹۰ میلیون دلار صادرات مجدد هم تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

بانک اضافه کرد: با توجه به کشورهایی که در حاشیه دریای خزر وجود دارد، منطقه آزاد انزلی یک از مناطق مهم صادراتی کشور خواهد شد. زیربناهایی که در این منطقه ساخته می شود عمدتا با هدف صادرات داخلی و واردات مواد مورد نیاز است. ان‌شاءالله در تکمیل بندر هم شاهد تحولاتی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که بندرانزلی در ادمه روند توسعه ای خود بتواند نمونه بسیار بارزی از صادرات کشور از طریق دریا به کشورهای دیگر باشد. خوشبختانه موقعیت این منطقه از لحاظ دسترسی به ریل راه آهن، فرودگاه در آینده، دریا و همچنین جاده یک زنجیره کامل از شبکه حمل و نقلی را دارد و فرصت لازم را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.