۰ نفر

ورود دومین ‌محموله‌ تجهیزات‌ بندری به بندر شهیدرجایی

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۵
کد خبر: 220127
ورود دومین ‌محموله‌ تجهیزات‌ بندری به بندر شهیدرجایی

مدیرکل‌ تأمین و مهندسی تجهیزات‌ سازمان بنادر از ورود دومین کشتی محموله قطعات و تجهیزات به بندر شهید رجایی و دو دستگاه «گنتری‌کرین سوپرپست پاناماکس» به ترمینال ۲ این بندر در نیمه دوم شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد منتصر کوهساری اظهار داشت: پس از بازدید تیم بازرسی فنی سازمان از جرثقیل‌­های STS در حال‌ ساخت در کارخانه لیبهر ایرلند، مجوز حمل ۲ دستگاه دوم گنتری کرین­‌های سوپرپست پاناماکس با طول بوم ۶۷ متر صادر شد و کشتی حامل قطعات و تجهیزات در مورخ ۰۴/۶/۹۶ از بندر فنیت ایرلند به سمت ایران حرکت کرده و برابر برنامه زمان­بندی ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه مورخ ۹۶.۶.۲۴ بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی پس از لغو تحریم­‌های بین‌­المللی علیه کشور، ‌ سال گذشته از طریق برگزاری مناقصه بین­‌المللی موفق به انعقاد قراردادی به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیون یورو با شرکت Liebherr ایرلند و با مشارکت فنی شرکت هپکو ایران به منظور طراحی، ساخت و خرید ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین سوپرپست پاناماکس (۸ دستگاه طول بوم ۶۷ متر و ۴ دستگاه طول بوم ۶۱ متر) شد.

وی افزود: این‌تجهیزات از کلاس بالای طراحی، ایمنی و عملکردها برخوردار ‌است و به سـیستم­‌های ضدبرخورد، سیستم ضدنوسان، محافظت در برابر رطوبت و گرد و غبار، قفل طوفان، سیستم‌­های روشنایی مناسب مجهز خواهند شد.

مدیرکل‌ تأمین و مهندسی تجهیزات‌ سازمان بنادر اضافه کرد: با بهره‌­گیری از طراحی منحصر به فرد و شاخصه‌های‌ ممتاز ساخت، طول عمر و راندمان بالا و وزن بسیار پایین­‌تر نسبت به تولیدات مشابه به‌دست آمده است طوری که تقلیل وزن سازه از حدود ۱۸۰۰ تن به حدود ۱۲۰۰‌تن، موجب کاهش بار وارده به اسکله، افزایش طول‌عمر و کاهش چشمگیر هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود.

‌منتصرکوهساری اضافه کرد: ‌این تجهیزات بزرگترین جرثقیل‌ها در نوع خود در بنادر کشور هستند و با شروع بهره‌­برداری از آنها، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهیدرجایی، به‌طور چشمگیری افزایش یافته و منجر به کاهش زمان توقف کشتی‌ها، افزایش بهره‌وری، ایجاد انگیزه و رضایت بیشتر در بین تجار، بازرگانان و خطوط کشتیرانی و رونق اقتصادی می‌شود.

وی یادآور شد: با آماده شدن زیرساخت اسکله‌­های فاز ۲ بندر و تجهیز آنها به آخرین تکنولوژی تجهیزاتی روز دنیا، امکان پذیرش کشتی­‌های نسل هفتم (با TEU ۱۸۴۰۰) فراهم خواهد ‌شد.