۰ نفر

صادرات هند بعداز سه ماه ۲رقمی شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
کد خبر: 219581
صادرات هند بعداز سه ماه ۲رقمی شد

آمار نشان می دهد که صادرات هند در ماه اوت با رسیدن به بیش از ۱۰ درصد، از رشد تک رقمی سه ماه متوالی رهایی پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، صادرات هند در ماه گذشته میلادی بعداز سه ماه با رسیدن به ۱۰.۲۹ درصد؛ ضمن ۲ رقمی شدن به ۲۳.۸۱ میلیارد دلار رسید که علت اصلی آن به صادرات مواد شیمیایی و محصولات حوزه مهندسی بر می گردد.

از سویی دیگر میزان واردات به هند هم در ماه اوت با ۲۱.۰۲ درصد افزایش به ۳۵.۴۶ میلیارد دلار رسید که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۲۹.۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

همچنین به دلیل افزایش تقریبا ۶۹ درصدی واردات طلا به هند در ماه گذشته میلادی که رقم ۱.۸۸ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد، کسر تجارت هند به ۴.۳ میلیارد دلار جهش پیدا کرد.

بر همین اساس پیش از این بیشترین میزان صادارات هند در سال جاری میلادی به ماه آوریل با رقم ۱۹.۷۷ درصد بر می گردد که بعد از آن طی سه ماه با روند افزایشی تک رقمی به کار خود ادامه داد.

این در حالی است که رئیس فدراسیون سازمان های صادراتی هند گفت: نسبت به افزایش رشد صادرات هند به دلیل نامشخص بودن وضعیت جهان، بی ثباتی روپیه و چالش های موجود در داخل هند نگران هستیم.

 میزان صادرات پتروشیمی، کالاهای مهندسی و محصولات شیمیایی هند به ترتیب ۳۶.۵۶ درصد، ۱۹.۵۳ درصد و ۳۲.۴۱ درصد رشد پیدا کرد؛ در حالیکه صنایع دستی، جواهرات و میوه و سبزیجات هند از رشد منفی برخوردار شد.

بر پایه این گزارش میزان واردات نفت و محصولات غیر نفتی هند در ماه اوت به ترتیب ۷.۷۵ میلیارد دلار و ۲۷.۷ میلیارد دلار رسید.