۰ نفر

جایگزین ترکان در مناطق آزاد مشخص شد

۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 215166
جایگزین ترکان در مناطق آزاد مشخص شد

"مرتضی بانک" به عنوان جایگزین اکبر ترکان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشخص شده و به زودی حکم وی اعلام می‌شود.

 با روی کار آمدن دولت دوازدهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله بخش‌هایی است که هنوز در ارتباط با آن تصمیم نهایی ابلاغ نشده است اما ریاست آن مشخص شده و به زودی حکم مربوطه صادر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه با اشاره به این که پیش نویس حکم ریاست مرتضی بانک در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده شده و به زودی به امضاء خواهد رسید، اظهار کرد: موضوع جانشینی مرتضی بانک به جای ترکان قطعی است و به زودی حکم مربوطه اعلام می‌شود.

مرتضی بانک، زاده ۱۳۳۴ در اصفهان، سیاست‌مدار و کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنعت است. وی همچنین معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور حسن روحانی است. وی در دوره اکبر هاشمی رفسنجانی، استاندار کرمان و معاون اداری مالی وزارت امور خارجه در دوره اصلاحات بوده است. در سال ۱۳۹۲ نیز با حکم حسن روحانی، مرتضی بانک به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انتخاب شد.

اکبر ترکان نیز سیاست‌مدار ایرانی و مشاور عالی رئیس‌جمهور ایران (حسن روحانی) است که به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت یازدهم مشغول به فعالیت بود. ترکان علاوه بر این سابقه فعالیت به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز وزیر راه و ترابری را نیز در کارنامه دارد.