۰ نفر

کاهش صادرات در آلمان

۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 211321
کاهش صادرات در آلمان

طبق مستنداتی که روز چهارشنبه منتشر شد، در ماه جون آلمان بیشترین افت ماهیانه در صادرات خود را در بیش از ۲ سال اخیر شاهد بوده است.

به گزارش شین هوا،طبق اعلام اداره آمار فدرال آلمان، پس از این که صادرات آلمان ۵ ماه پشت‌سرهم رشد کرد، در ماه جون صادرات ۲.۸ درصد افت داشت. این افت از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان که انتظار داشتند کاهش کمی در صادرات صورت بگیرد، بسیار فراتر رفت و بزرگترین افت از آگوست ۲۰۱۵ تا کنون را تشکیل داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وضع واردات از این هم بدتر بود، واردات آلمان در این ماه ۴.۵ درصد سقوط کرد که این بدترین آمار از ژانویه ۲۰۰۹ تا کنون است.

در کل در ماه جون شرکت‌های آلمانی کالاهایی به ارزش ۱۰۷.۲ میلیارد یورو (۱۲۶.۵۸ میلیارد دلار) را به فروش رساندند که در مقایسه با سال قبل مقدار اندک  ۰.۷ درصد کاهش داشت. تجارت با سایر کشورهای منطقه یورو، ۲.۷ درصد رشد کرد که باز هم نشان می‌دهد بهبود وضعیت اقتصادی این بلوک درحال تقویت شدن است. صادرات به کشورهای خارج منطقه اروپا، مانند ایالات متحده و چین ۱.۷ درصد افت داشت.

 با طبیق برای نوسانات قصلی، صادرات آلمان ۲۱.۲ میلیارد یورو از واردات پیشی گرفت که این بزرگترین مازاد تجاری از آگوست ۲۰۱۶ تا کنون است.

 آلمان مدت‌هاست که به علت مازاد تجاری بالا و طولانی مدت خود مورد انتقاد بین‌المللی قرار می‌گیرد. صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که تراز تجاری آلمان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری داخلی در این کشور ناکافی است که این می‌تواند به رشد اقتصادی در بلند مدت آسیب بزند.

هرچند آلمان همچنان با استانداردهای بین‌المللی، سودآوری بسیار بالایی دارد و افت هم‌زمان در صادرات و واردات در ماه جون می‌تواند نشان دهنده تغییر جهت تدریجی اقتصاد به سمت مصرف داخلی باشد.