۰ نفر

واردات گوشت‌ چرخ‌کرده چینی به کشور صحت ندارد

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 200500
واردات گوشت‌ چرخ‌کرده چینی به کشور صحت ندارد

رییس جامعه دامپزشکان هرگونه فروش و توزیع گوشت چرخ کرده چینی در داخل کشور را تکذیب کرد.

پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان، در خصوص شایعه ورود گوشت های چرخ کرده چینی به کشور گفت: در ایران هیچ گوشت چرخ کرده‌ای وارد نمی شود و تنها واردات گوشت گوساله برزیلی و لاشه گوسفند صورت می گیرد که آن هم صددرصد مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور است.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران افزود:فروش گوشت چرخ کرده چینی از شبکه‌های مجازی درآمده است و متاسفانه برخی بدون تعقل بسیاری از اخبار نادرست را پذیرفته و نقل محافل خود می کنند.

وی اظهار کرد: با تمام نظارتی که سازمانهای مربوطه و البته گمرگ در این زمینه دارد این موضوع صحت ندارد و این درصورتی که چیزی جز تشویش و نگرانی هرچه بیشتر اذهان را به دنبال ندارد.

محبی بیان کرد: گوشت‌های وارداتی درتمام مراحل از ذبح شرعی گرفته تا مباحث بهداشتی ورود تحت نظارت ماموران ویژه اعزامی از سازمان دامپزشکی کشورمان قرارمی گیرد؛ بنابراین از آنجا که تمام گوشت های وارداتی از مبادی رسمی باید تحت نظارت همه جانبه بهداشتی و شرعی قرار گیرد و این اطمینان خاطر را به همه مردم می دهیم که اخبار اخیر شبکه های مجازی مبنی بر ورود گوشت چرخ کرده از چین کذب محض است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی یادآور شد: هموطنان باید گوشت چرخ کرده هایی با آرم و هولوگرام مخصوص سازمان دامپزشکی تهیه کنند.