۰ نفر

هندوانه گناوه به قطر می‌رود

۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 200229
هندوانه گناوه به قطر می‌رود

مدیرکل گمرک گناوه گفت: ۲۴۷تن هندوانه تولیدی استان بوشهر امروز از گمرک گناوه برای صدور به قطر بارگیری شد.

منصور بازیار با اشاره به ظرفیت بالای بندر تجاری گناوه اظهار داشت: هر چند در استان بوشهر بندر گناوه بیشترین فاصله با قطر دارد، اما این کشور یکی از مقصدهای صادراتی بازرگانان این بندر به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به صدور محصولات کشاورزی استان بوشهر از گناوه به قطر تصریح کرد:۲۴۷ تن هندوانه تولیدی استان بوشهر امروز از این گمرک برای صدور به قطر بارگیری شد.

وی با بیان اینکه این محموله صادراتی ۴۸ ساعت آینده در لنگرگاه قطر پهلو می‌گیرد افزود: ارزش این محموله ۵۶ هزار و ۸۱۰ دلار است.

مدیرکل گمرک گناوه گفت: پیش از محدودیت‌های پیش آمده برای قطر، یک محموله صادراتی از گناوه به این کشور فرستاده شده بود که شامل اشیاء سفالی بود.

بازیار با اشاره به این‌که در دو ماه امسال ۹۲ تن کالا از این گمرک صادر شده است، تصریح کرد: این میزان کالا به ارزش ۲۲۰ هزار و ۹۱۳ دلار به امارات متحده عربی، کویت و قطر صادر شده و بیشتر شامل هندوانه، ماهی، دام زنده، مصنوعات پلاستیکی وسفال بوده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت پنج هزار و ۱۷۳ تن کالا نیز از طریق این گمرک وارد کشورشده است، گفت: این کالاها شامل لوازم یدکی، خودرو، اسباب بازی، ساعت و لوازم ورزشی بوده که بیش از ۱۶ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار ارزش داشته‌اند.