۰ نفر

"اقتصاد آنلاین" گزارش می‌دهد؛

تلخ کامی تولیدکنندگان آبنبات با مالیات سنگین/ آیا آبنبات سنتی به خاطره‌ها می‌پیوندد؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 190496
تلخ کامی تولیدکنندگان آبنبات با مالیات سنگین/ آیا آبنبات سنتی به خاطره‌ها می‌پیوندد؟

رییس اتحادیه نبات، آبنبات و قندریز گفت: با وجود اینکه آبنبات‎های بازار تولید داخلی است، اما به دلیل مورد حمایت قرار نگرفتن، این صنف در حال نابودی است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسن افخمی علیشاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت فعالان این صنف گفت: شرایط برای تولید آبنبات در داخل هر روز سخت می شود و با وجود توان صادراتی این محصول و داشتن مزیت در این بخش، فعالان این صنف در معرض ورشکستگی قرار دارند.

وی افزود: هر فعالیت تولیدی نیازهای مخصوص به خود دارد و برای حمایت از آن می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد تا آن بخش توان فعالیت خود را حفظ کند. در بخش تولید آبنبات و قندریز اخذ مالیات از واحدهای تولیدی دارای حساسیت زیادی است و همه واحدهای تولیدی توان برابری ندارند و دریافت مالیات باید با رعایت شرایط تولید کننده صورت گیرد. چنانچه دولت قصد حمایت از تولید را دارد می تواند نسبت به شناخت این واحدها اقدام کند و متناسب با توان واحدهای تولیدی مالیات وضع کند.

افخمی علیشاه ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی در شرایطی هستند که توان پرداخت حداقل مالیات را ندارند و دولت حداقل کاری که می تواند برای این واحدها انجام دهد در نظر گرفتن معافیت مالیاتی است تا این واحدها به جایگاه خود در تولید بازگردند.

رییس اتحادیه نبات،آبنبات و قندریز تصریح کرد: در بازار محصولات این صنف رقابتی هست بین تولیدکننده های بزرگ و کوچک، گروه اول با تجاری سازی محصولات خود و برنامه های تبلیغاتی درازمدت توانستند سهم زیادی از بازار را بدست آورند، اما گروه دوم که توان چنین اقدام هایی را ندارند ناگزیر به کاهش کیفی محصول خود دست زده اند و سعی دارند در کشورهای همسایه برای خود مشتری پیدا کنند. این نابرابری باعث شده تولیدکننده های کوچک در معرض نابودی کامل قرار گیرند و به این ترتیب بخش زیادی از فعالان تولیدی در این صنف در حال تجربه شکست هستند و یا این شرایط را به زودی درک خواهند کرد.