۰ نفر

تولید ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 189448
تولید ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 90 درصد گوشت مورد نیاز مردم کشور در داخل تولید می شود.

حسن رکنی روز یکشنبه در آئین راه اندازی دوباره شرکت گوشت زیاران در شهرستان آبیک استان قزوین افزود: سالیانه 820 هزار تن گوشت قرمز در واحدهای دامی کشور تولید می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی یادآور شد: 10 درصد دیگر نیاز کشور به گوشت قرمز نیز از طریق واردات تامین می شود.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت واحدهای دامی باید با سود بیشتر همراه باشد تا آنها انگیزه تولید را حفظ کنند، افزود: با کاهش هزینه های تولید و افزایش ارزش افزوده می توان واحدهای دامی را به سمت سوددهی بیشتر هدایت کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: در خصوص آن دسته از محصولات پروتئینی که بیش از نیاز کشور تولید داریم باید به فکر شناسایی بازارهای بین المللی و صادرات باشیم.

واحد گوشت زیاران در شهرستان آبیک استان قزوین پس از 10 سال تعطیلی با استفاده از تسهیلات بانکی و با حمایت های دولت راه اندازی شده است.

در حال حاضر در این واحد، روزانه یک هزار و 500 راس دام سبک و 350 راس دام سنگین کشتار می شود.

100 نفر در این واحد بزرگ کشاورزی مشغول به کار هستند.

مجمتع گوشت زیاران واقع در شهرستان آبیک دارای 270 هکتار مساحت است و از امکاناتی چون واحد پرواربندی، تهیه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه و واحد بسته بندی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ برخوردار می باشد.

این مجتمع می تواند روزانه یک هزار و 500 راس دام سبک و 350 دام سنگین را کشتار و گوشت مورد نیاز بازار را تامین کند.

در این مجتمع پیش بینی پرورش 100 هزار دام سبک و سنگین صورت گرفته و می تواند یک هزار تن گوشت را در سردخانه های مجهز خود ذخیره کند