۰ نفر

صید ۳۰ هزار تن انواع ماهی امسال در آبهای جاسک

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 182973
صید ۳۰ هزار تن انواع ماهی امسال در آبهای جاسک

معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت : صیادان این شهرستان امسال 30هزار تن انواع ماهی صید کردند که در همسنجی با سال گذشته 10درصد رشد نشان می دهد.

اکبرحیدری نژاد روز پنجشنبه افزود:در این مدت 5هزار و 500 صیاد، بوسیله 800 فروند لنج و قایق، صید ماهی را به روش های گوشگیر و انتظاری، پرساین یا دایره ای، قلاب یا تراولینگ در 120 مایلی( 222 کیلومتری) صیدگاه توجک تا رأس میدانی در جاسک بر عهده داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون صید و صیادی شیلات جاسک خاطرنشان کرد: عمده ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، زرده، هوور،فانوس ماهیان ،ساردین و متو یا تجاری مانند میش، قطر، شیر، سنگسر، هامور و سرخو است.

حیدری نژاد یاد آور شد: بیش از 90 درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و 10 درصد دیگر نیز وارد بازارهای ماهی فروشی هرمزگان می شود.

وی با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند یکی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب کشور است.