۰ نفر

گوجه فرنگی صد‌ در‌صد ارزان شد/ بازار میوه شب یلدا قابل پیش‌بینی نیست

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 163361
گوجه فرنگی صد‌ در‌صد ارزان شد/ بازار میوه شب یلدا قابل پیش‌بینی نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به قابل پیش بینی نبودن قیمت میوه در شب یلدا گفت: قیمت گوجه نسبت به هفته گذشته صد‌در‌صد کاهش داشته به کیلویی یک هزار تومان رسید.

علی مهاجران، در خصوص تغییر قیمت میوه در شب یلدا بیان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی برای افزایش قیمت میوه در شب یلدا نداریم و خوشبختانه در تامین بسیاری از انواع میوه‌ها با مشکل روبرو نیستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی در خصوص قیمت میوه‌های شب یلدا گفت: قیمت هر کیلو انار صادراتی سردخانه‌ای 5 هزار تومان، انار داخلی متوسط یک هزار و500 تا 2 هزار 500 تومان، قیمت هر کیول ازگیل از 5 هزار تا 8 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیول هندوانه بین 800 تا 600 تومان و هندوانه میناب بین 1500 تا 2500 تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در خصوص قیمت هندوانه‌های 5 هزار تومانی در مغازه‌ها گفت: قیمت 5 هزار تومان مربوط به هندوانه های سفید در مغازه‌ها است ولی قیمت واقعی آن‌ها هنوز در میادین میوه و تره‌بار تعیین نشده است.

مهاجران در توضیح قیمت سایر میوه‌ها تصریح کرد: عرضه پرتقال در میادین میوه و تره‌بار در حال افزایش است و قیمت هر کیلو از این میوه بین 600 تا یک هزار و 500 تومان، قیمت هر کیلو نارنکی 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به درختان کیوی خاطرنشان کرد: مردم استقبال خوبی از خرید کیوی در بازار نمی‌کنند و قیمت این محصول تغییر چندانی در بازار نکرده و هرکیلو بین هزار تومان تا 2 هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در ادامه به ثبات قیمت دیگر میوه‌های بازار اشاره کرد و افزود: قیمت هرکیلو سیب قرمز بین هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان و سیب سفید بین 2 هزار تومان تا 4 هزار تومان و قیمت گوجه نسبت به دو هفته اخیر صد در صد کاهش یافته و هرکیلو یک هزار تومان است.