۰ نفر

صادرات میوه‌های سردسیری ایران به تایلند

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 159093
صادرات میوه‌های سردسیری ایران به تایلند

رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه کشور تایلند محصولات گرمسیری مناسبی دارد ولی فاقد میوه های سردسیر ایران است، گفت: در حال پیگیری برای مبادلات کالا با این کشور هستیم.

غلامحسین شافعی جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و تسهیل رفع موانع تولید در استانداری مازندران با بیان اینکه تعامل سازنده ای میان مدیران مازندران وجود دارد، گفت: مشکلات استان با لیست برداری قابل حل نیست، نیاز به پیدا کردن راه حل مناسب با استفاده از همفکری بخش خصوصی است تا به نتیجه مناسب برسیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه کشور تایلند محصولات گرمسیری مناسبی دارد ولی فاقد میوه های سردسیر ایران است، افزود: در حال پیگیری برای مبادلات کالا با این کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر برند معروف و قوی صادراتی در ایران برای ورود به بازارهای جهانی نداریم که درد بزرگی است، گفت: تشکیل کنسرسیوم صادراتی از قدرت بزرگی برخوردار است ولی کار گروهی در ایران ضعیف است و هرکسی در شرکت به فکر سود شخصی است.

شافعی با اشاره به طرح های نیمه تمام استان،افزود: درباره راه اندازی طرح های نیمه تمام باید با فکر عمل کنیم چون برخی از آن ها اگر راه اندازی هم شوند توانایی فعالیت با سودآوری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدها اگر تحریم هم نبود توانایی مناسبی در درآمد زایی نداشتند، گفت: با توجه به منابع مالی محدود باید راه انداختن واحد تولیدی مورد بررسی قرار گیرد و مسئول واحد هم به این موضوع که ممکن با راه انداختن آن بدهکارتر می شود، فکر کند.

شافعی با اشاره به ضعف موجود بازار سرمایه در ایران، افزود: منابع بانکی را به سوی واحدهای کوچک و واحدهای بزرگ را به سمت بازار سرمایه سوق دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: لازم است بانک اطلاعات تجاری مازندران ایجاد شود و ما از آن حمایت می کنیم.