۰ نفر

قیمت کاغذ به خانه اول بازگشت

۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۱
کد خبر: 156081
قیمت کاغذ به خانه اول بازگشت

پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ در ابتدای مهرماه، قیمت این کالا به شرایط عادی بازگشت تا کاهش ۱۰ درصدی را به همراه داشته باشد.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین میرباقری مهرآبادی –رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا - با اعلام این خبر افزود: پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ، بازار این کالا به وضعیت قبلی بازگشته و با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

وی در مورد دلایل افزایش و کاهش مجدد قیمت کاغذ، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت بحث ترخیص کاغدهای وارداتی از گمرک بود که در این رابطه مشکلاتی برای واردکنندگان پیش آمده و بازار با خلا مواجه شد که البته این مسئله از نظر زمانی کوتاه مدت بود.

میرباقری ادامه داد: علاوه بر بحث ترخیص کاغذ وارداتی از گمرک مسئله میزان سفارش در مقطع زمانی مهرماه و نیز موضوع آغاز سال تحصیلی از دلایل عمده افزایش قیمت کاغذ بود.

محمود آموزگار –رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان- نیز با تایید کاهش قیمت کاغذ پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت آن، عنوان کرد: همزمان با اغاز سال تحصیلی و مسائلی که در ارتباط با نشر کتاب های درسی پیش می آید میزان تقاضا افزایش یافته و به تبع ان قیمت کتاب نیز بالا می رود.

وی ادامه داد: قیمت کاغذ در کشور ما تاثیر بسزایی بر قیمت تمام شده کتاب دارد و به همین دلیل طی مدت اخیر نیز با توجه به افزایش قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز افزایش یافت اما مجددا با کاهش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در مقاطع زمانی همچون آغاز سال تحصیلی و نیز ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با افزایش قیمت کاغذ و کتاب روبرو هستیم که با گذر از این مقطع زمانی مجددا قیمت ها کاهش می یابد.