۰ نفر

حمایت از تولید و صادرات غیر نفتی، مهم‌ترین برنامه گمرک

نیاز کشور به گمرک یکپارچه و الکترونیک

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 150014
نیاز کشور به گمرک یکپارچه و الکترونیک

رئیس کل گمرک ایران به تشریح برنامه های مهم گمرک در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: گمرک الکترونیک، حمایت از تولید و صادرات غیر نفتی مهم ترین برنامه های گمرک ایران در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کرباسیان با اشاره اقدامات موثر گمرک برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برنامه‌هایی را دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، توجه به تسهیل‌گری حمایت از تولید و صادرات است.

وی تصریح کرد: در این راستا، تلاش شده است تا به فعال‌سازی سایر بخش‌های اقتصادی نیز توجه شود تا شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم.

رئیس کل گمرک ایران، مبارزه با قاچاق کالا توسط گمرک را یکی از برنامه‌هایی دانست که به طور جدی در سال جاری پیگیری می‌شود و تا امروز نیز توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده است.

کرباسیان افزود: گمرک یکپارچه و الکترونیک امروز نیاز کشور است و از این‌رو، پروژه اصلی گمرک ایران در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل مزین شده، پیگیری جدی این طرح است.

رئیس کل گمرک ایران در تشریح گمرک یکپارچه و الکترونیک اظهار کرد: با استقرار چنین طرحی، انجام کار به صورت سیستمی انجام می‌گیرد و دخالت انسان در روند کارها بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه اجرای این طرح، شاهد شفاف‌سازی هر چه بیشتر در فعالیت‌های گمرکی، افزایش سرعت و دقت کار و کمرنگ‌تر شدن نقش عامل انسانی در فرایندها خواهیم بود که در بهبود وضع بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد:‌ بررسی مدیریت ریسک و ارتباط با سایر دستگاه‌ها باید به دقت در استقرار گمرک یکپارچه و الکترونیک مورد توجه قرار گیرد و این فعالیت‌های در دست اقدام است.

کرباسیان گفت: مذاکراتی خوبی در این راستا انجام شده است و باید شاهد همراهی و همکاری همه سازمان‌های مرتبط در ارتباط مستقیم الکترونیکی باشیم تا طرح به‌خوبی اجرایی شود.

رئیس کل گمرک ایران همچنین در این سفر در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان حضور یافت و به همراه طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی مسایل مرتبط با سیاستهای اقتصاد مقاومتی را بررسی و برای رسیدن به اهداف ابلاغی مقام معظم رهبری در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی راهکارهایی را مطرح کرد.