۰ نفر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

درآمد پیامک صفر و درآمد مکالمه کاهشی شد

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 320386
درآمد پیامک صفر و درآمد مکالمه کاهشی شد

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهایی که سرویس قدیمی ارائه می‌کنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند؛ درآمد سرویس پیامک به صفر رسیده و درآمد سرویس مکالمه روند کاهشی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش تحول دیجیتال و صنعت مخابرات در وزارت ارتباطات اظهارداشت:‌ سازمان‌ها باید استراتژی حوزه کسب و کار خود را مبتنی بر تحول دیجیتال تدوین کنند.

وی گفت: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، شرکت ‌هایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کرده‌اند 9 درصد افزایش درآمد، 12 درصد افزایش حجم بازار و 26 درصد افزایش سودآوری را تجربه کرده‌اند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از سال ۲۰۱۶ بهره‌گیری از تحول دیجیتال در دنیا ۱۰ هزار میلیارد دلار در صنایع مختلف ارزش افزوده ایجاد کرده است که ارزش آن در ۵ صنعت بزرگ شامل محتوا و سرگرمی ۷۰۰ میلیارد دلار، برق ۱۵۰۰ میلیارد دلار، لجستیک ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد دلار، حمل و نقل ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد دلار و تجارت الکترونیکی ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید برای تحول آماده باشند، افزود: اپراتورهایی که سرویس قدیمی ارایه می کنند با کاهش درآمد 50 تا 90 درصدی مواجه هستند و برای مثال درآمد سرویس پیامک به صفر رسیده و درآمد سرویس مکالمه روند کاهشی دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همگام شدن با تحول دیجیتال را شروع کرده است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی مقررارت گذاری وزارت ارتباطات نیز تغییر در ساختار را برای هم‌پا شدن با تحول دیجیتال آغاز کرده است که در ساختار جدید، معاونت کسب و کار و حوزه بازار و اقتصاد در سازمان ایجاد شده و مهمترین هدف این معاونت مقررات‌گذاری برای ایجاد فضا در راستای تحول دیجیتال و تهسیل‌گری و مقررات‌زدایی در حوزه ICT است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی نیز در دستور کار قرار دارد.