۰ نفر

اچ‌تی‌سی همچنان در سراشیبی سقوط

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 313510
اچ‌تی‌سی همچنان در سراشیبی سقوط

درآمد سالانه اچ‌تی‌سی (HTC) نشان می‌دهد که برای نخستین بار در یک دهه گذشته، درآمد این شرکت تایوانی کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت اچ‌تی‌سی که یکی از شرکت‌های تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود و چندین سال متوالی توانست رکورد و درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد، مدتهاست که با کاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یکی از بزرگترین علتهای این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و همچنین سقوط فروش گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی در بازارهای جهانی است.

علی‌رغم تلاشهای زیادی که این شرکت برای بازگشت به دوران طلایی خود در بازارهای جهانی موبایل کرد، به نظر می‌رسد همچنان در این خصوص ناتوان بوده است چرا که تازه‌ترین گزارش‌ها و شواهد منتشر شده نشان می‌دهد که درآمد اچ‌تی‌سی به پایین‌ترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسیده و کمتر از یک میلیارد دلار در سال جاری میلادی گزارش شده است.

براساس گزارش وب سایت gsmarena،  با توجه به آن‌که بیشتر شرکتهای تکنولوژی در جهان به صورت سه ماهه و سالانه گزارش‌های مالی خود را منتشر می‌کنند تا میزان موفقیت و شکست آنها در فعالیت و پروژه‌هایشان مشخص شود، آمار و گزارش‌های بدست آمده از سوی شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی چندان مطلوب و موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌آید و افت فروش چشمگیری را را برای اچ‌تی‌سی نشان می‌دهد.

سال قبل بدترین سال تجاری و اقتصادی برای اچ‌تی‌سی بود چرا که متحمل یک ضرر و زیان معادل ۵۸۰ میلیون دلاری شده بود. اما این شرکت با هدف‌گذاری‌های بلندمدت خود و سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین و نوظهور همچون واقعیت افزوده و مجازی تصمیم گرفته است که به مرور خود را از خطر ورشکستگی و از هم گسستگی برهاند. اچ‌تی‌سی روزگاری بهترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود اما حالا یارای رقابت با شرکت‌های موفقی همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال‌جی و سونی را ندارد و به میزان قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها عقب افتاده است.

گزارش چند ماه پیش این شرکت همچنین نشان می‌داد که میزان درآمد و فروش این شرکت تایوانی در ماه مه ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک کاهش ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.