۰ نفر

سونی تا سال ۲۰۴۰سبز می‌شود

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴
کد خبر: 299903
سونی تا سال ۲۰۴۰سبز می‌شود

شرکت سونی به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی، تمامی انرژی موردنیاز کارخانه‌های خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کند.

به گزارش CNBC، با توجه به افزایش دما و گرمای زمین و آسیب‌های متعددی که این امر به محیط زیست وارد خواهد کرد، شرکت ژاپنی سونی به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ میلادی، ۱۰۰ درصد برق و انرژی موردنیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کند تا بدین‌ترتیب بتواند نقش موثر و پررنگی را در کاهش گرمای زمین و حفاظت بیشتر از محیط زیست ایفا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در سال مالی ۲۰۱۷ میلادی، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تنها پنج درصد از مجموع کل برق مصرفی در جهان گزارش شد این در حالیست که برخی از کشورهای جهان همچون چین، کانادا و ایالات متحده آمریکا به شدت در تلاشند تا با نصب پنل‌های خورشیدی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهره گیری از فناوری‌های مربوطه، مسئولیت خود را در قبال این امر مهم به انجام برسانند و در کاهش گرمای زمین تاثیرگذار عمل کنند.

کارخانه تولید تجهیزات و پنل‌های خورشیدی در ژاپن و تایلند مستقر شده است که می‌تواند نقش پررنگ و بسزایی در توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر داشته باشد.

کنیچیرو یوشیدا – مدیر ارشد اجرایی سونی – با انتشار بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: ما (سونی) از سایر شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، درخواست می‌کنیم که به‌منظور حفظ محیط زیست و کاهش دمای زمین که بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور برای ما مشکلات متعددی را بوجود خواهد آورد، هرچه زودتر به دنبال توسعه و تامین برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی، بادی و غیره باشند.

هلن کلارکسون – مدیر ارشد اجرایی گروه حمایت از محیط زیست – درباره این اقدام سونی می‌‌گوید: سونی بدون شک نخستین و بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه تکنولوژی و سرگرمی است که به فکر تامین برق ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک افتاده است و اقدامات گسترده‌ای را برای اجرایی کردن آن انجام داده است.