۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

گوگل لنز به اندروید می‌آید/ هوش مصنوعی گوگل تصاویر را تشخیص می‌دهد

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 277823
گوگل لنز به اندروید می‌آید/ هوش مصنوعی گوگل تصاویر را تشخیص می‌دهد

شرکت گوگل قصد دارد «گوگل لنز» را که تا پیش از این تنها برای گوشی های پیکسل فعال بود، در قالب یک اپلیکشن مستقل به دارندگان همه دستگاه های اندرویدی (نسخه مارشمالو و بالاتر) ارایه کند.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور؛ این اپلیکیشن قرار است به زودی روی فروشگاه نرم افزار گوگل (Google play) قرار گیرد و کاربران اندروید با دانلود آن به راحتی از امکانات جالب گوگل لنز استفاده کنند.

گوگل لنز که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند و می تواند با فعال شدن دوربین گوشی های هوشمند ، سوژه ها را تشخیص دهد و بهترین افکت ها را برای ثبت تصاویر بهینه تر، ارایه کند.

البته موضوع به همینجا ختم نمی شود ؛ گوگل لنز علاوه بر افکت سازی تصاویر می تواند اجسام را تشخیص دهد و اگر کاربر نیاز به اطلاعاتی در مورد جسم خاصی داشته باشد، بدون تایپ کردن و تنها با عکس گرفتن از آن ، اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کند.

به عنوان مثال اگر خودرویی در خیابان توجه شما را جلب کرد ، می توانید با ثبت تصویر آن در گوگل لنز ، از نام برند ، مشخصات فنی و قیمت آن به راحتی باخبر شوید.

به گفته گوگل ، این اپلیکیشن هنوز در روزهای آغازین توسعه خود به سر می برد و به مرور زمان قابلیت های جذاب و پیشرفته دیگری به آن افزوده خواهد شد.