۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیستم عامل جدید اپل به سلامت کاربر می‌اندیشد/ بررسی نسخه پنجم WatchOS

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 276525
سیستم عامل جدید اپل به سلامت کاربر می‌اندیشد/ بررسی نسخه پنجم WatchOS

شرکت اپل طی کنفرانس سالانه WWDC 2018 از سیستم عامل جدید ویژه ساعت هوشمند خود رونمایی کرد.

اقتصادآنلاین- محمد ممتازپور؛ این سیستم عامل WatchOS 5 نام دارد و ساعت‌های هوشمند اپل را قدرتمند تر از گذشته می‌کند. اپل در این سیستم عامل تلاش کرده تا بیش از گذشته روی بخش سلامت و ورزش کاربران خود تمرکز کند.

در نسخه جدید WatchOS، کاربران می‌‌توانند دوستان خود را به چالش‌ یک هفته ای دعوت کنند و با آن‌‌ها به رقابت بپردازند و در نهایت با پیروزی در این چالش‌ها، پاداش دریافت کنند.

علاوه بر این اپل پشتیبانی از یوگا و پیاده‌ روی را نیز به اپلیکیشن Workout اضافه کرده‌ است؛ البته این‌ بار از هوش ‌مصنوعی در پردازش اطلاعات کمک گرفته می‌شود.

اپلیکیشن «واکی تاکی» نیز به سیستم عامل جدید افزوده شده است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از طریق وای فای یا اینترنت سیم کارت، پیام‌های خود را از طریق کلید‌های میان بر ارسال کند.

دستیار صوتی اپل که سیری نام دارد در این نسخه تفاوت‌هایی را شامل شده است. امکان نمایش محتوای وب در داخل پیام‌های دیگر، حذف عبارت «Hi siri» و پشتیبانی از «Reader Mode» تغییراتی است که به این دستیار هوشمند افزوده شده است.

علاوه بر این تعداد «واچ فیس» نیز در این نسخه افزایش یافته و اکنون می‌توان از واچ فیس «شورتکات» هم استفاده کرد و حتی امکان تعامل آن با برنامه‌های شخص ثالث نیز قابل دسترس خواهد بود.

پشتیبانی از اعلانات گروهی نیز از دیگر تغییرات این نسخه است و کاربر به کمک این قابلیت می‌تواند مدیریت بیشتری روی اعلان‌های سیستم عامل داشته باشد .

علاقه مندان به پادکست  نیز از این پس می‌توانند به لطف اپلیکیشن مخصوص، پادکست‌های مورد علاقه خود را روی ساعت هوشمند خود جمع آوری و استفاده کنند.

به نظر می‌رسد اپل با افزوده شدن امکانات بیشتر به این سیستم عامل در تلاش است تا از رقبای خود جا نماند و همواره یکی از مدعیان بازار ساعت‌های هوشمند باشد.