۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

باج افزار «سم سم» مراکز حساس را هدف قرار می‌دهد/ درخواست ۲۷هزار دلاری از قربانیان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 269437
باج افزار «سم سم» مراکز حساس را هدف قرار می‌دهد/ درخواست ۲۷هزار دلاری از قربانیان

باج افزار خطرناک و مرموز «سم سم» مراکز حساس را هدف قرار می دهد.

اقتصاد آنلاین-محمد ممتاز پور؛ این بدافزار که اولین بار در سال 2016 میلادی شناسایی شد، از چند ماه گذشته فعالیت خود را با قدرت بیشتری از سر گرفته و براساس گزارش مرکز ماهر مدارس ، بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی را نیز هدف قرار داده است.

این باج افزار با استفاده از امکان کنترل از از راه دور در رایانه ها، رمز های عبور را هک کرده و به رایانه قربانی راه پیدا می کند و به طور ناشناس فایل ها و پوشه ها را رمزنگاری می کند .البته کار به اینجا ختم نمی شود و این بدافزار می تواند خود را به آرامی به سایر دستگاه های موجود در یک شبکه برساند و سیطره فعالیت خود را به مرور زمان در شبکه های رایانه ای افزایش دهد.

بعد از آلوده شدن رایانه ها ، سم سم از قربانیان می خواهد تا برای خلاصی از این باج افزار ، مبلغی را به حساب سازندگان آن واریز کنند .

نکته قابل توجه این است که خالقان سم سم برای در امان ماندن از پلیس ، مبالغ را به بیت کوین دریافت می کنند تا رهگیر تراکنش ها ممکن نباشد.

این باج افزار از قربانیان می خواهد تا 0.7 بیت کوین (6300 دلار) را برای هر سیستم آلوده پرداخت کنند که این رقم برای همه رایانه های آلوده در یک شبکه 3 بیت کوین (27000 دلار) است.

کارشناسان برای در امان ماندن از حملات این باج افزار خطرناک به کاربران توصیه می کنند تا همواره سیستم عامل های خود را به روز کرده و از آخرین نسخه نرم افزارهای آنتی ویروس روی رایانه های خود استفاده کنند .