۰ نفر

جهرمی: جلوگیری از رانت با توزیع عادلانه داده‌های اطلاعاتی

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 256166
جهرمی: جلوگیری از رانت با توزیع عادلانه داده‌های اطلاعاتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزادسازی داده های اطلاعاتی و توزیع عادلانه آنها بین کسب و کارهای نوپا را مانع ایجاد رانت اطلاعاتی و عاملی در توسعه کسب و کارها دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی افزود: یکی از بحث هایی که در بخش حکمرانی هوشمند شهری مطرح می شود، این است که منابع اطلاعاتی که در نزد حاکمیت قرار دارد، برای ارائه خدمات در اختیار کسب و کارها به صورت عادلانه و بدون تبعیض قرار گیرد تا آنها بتوانند با استفاده از فضای اطلاعاتی ایجاد شده، خدمات شهری خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: چنانچه این بانک های اطلاعاتی و مقرراتی که باید در دسترس عموم قرار بگیرد، آزادسازی نشوند، فضای شکل گیری کسب و کارها رانتی می شود که مطلوب نیست.

عضو هیات دولت خاطرنشان ساخت: البته تلاش برای آزادسازی این منابع اطلاعاتی نیازمند برنامه ریزی جدی در حوزه سازمان های مختلف است تا کسب و کارها با استفاده از ظرفیت این اطلاعات به فضای مناسبی دست یابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز یکشنبه در نخستین کنفرانس تهران هوشمند، بر آزاد سازی کلان داده ها به عنوان یکی از الزام های توسعه شهر هوشمند تاکید کرد.