۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

جایگاه۶۷ ایران در بین دارندگان اینترنت ۴G/ سنگاپور سریع‌ترین کشور اینترنتی جهان

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 253700
جایگاه۶۷ ایران در بین  دارندگان اینترنت ۴G/ سنگاپور سریع‌ترین کشور اینترنتی جهان

ایران از بین ۷۷ کشور مورد بررسی شده توانست رتبه ۶۷ از نظر میزان سرعت اینترنت ۴G را به خود اختصاص دهد.

اقتصادآنلاین - انوش ممتازپور؛ این اعداد و ارقام که براساس تحقیقات سازمان OpenSignal اعلام شده است ، نشان می دهد مردم ایران می توانند با سرعت دسترسی 13.73 مگابیت برثانیه به شبکه 4G متصل شوند.

بر اساس اعلام این مرکز، کشور سنگاپور با در اختیار داشتن سرعت 44.31 مگابیت برثانیه به عنوان پرسرعت‌ترین کشور اینترنت نسل چهارمی شناخته می‌شود و پس از آن هلند، نروژ، کره جنوبی و مجارستان به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به این آمار ، هنوز هیچ کشوری نتوانسته سرعت 50 مگابیت بر ثانیه را در محیط غیرآزمایشگاهی محقق کند.

این تحقیقات که به طور سالیانه اعلام می‌شود نشان می‌دهد که مردم کشورهای کامبوج ، کویت و میانمار با سرعت بیشتری نسبت به ایرانی‌ها، از شبکه 4G استفاده می‌کنند و این درحالی است که هندی‌ها، عربستانی‌ها و آرژانتینی‌ها با سرعت کمتری نسبت به ایرانی‌ها از اینترنت نسل چهارم بهره می‌برند.

کشور ما از نظر وسعت پوشش دهی این فناوری نیز رتبه 61 را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که مردم کشورهای کره جنوبی، ژاپن و نروژ به ترتیب به بیشترین وسعت دسترسی به اینترنت همراه نسل چهارم دسترسی دارند.

براساس این گزارش مراکش و ایتالیا رتبه بالاتری نسبت به کشور ما در بخش وسعت پوشش دهی دارند و پاکستان و ترکیه نیز جایگاه پایین‌تری نسبت به ایران دارند.