۰ نفر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد:

اینترنت ۲۰مگابیتی برای ۸۰درصد خانوارها تا پایان برنامه ششم

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 252826
اینترنت ۲۰مگابیتی برای ۸۰درصد خانوارها تا پایان برنامه ششم

دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به اینترنت باسرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در پایان برنامه ششم با تکیه بر ظرفیت های داخلی قابل تحقق است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتالی یکی از موضوعات مهم حوزه ICT است، گفت: اقتصاد دیجیتال که آینده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل می‌دهد، فناوریهای جدید و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی متفاوتی را رقم می‌زند و یکی از نهادهایی که مطابق با وظیفه ذاتی با این تغییرات مواجه می‌شود، رگولاتوری است.

وی افزود: متناسب با این تغییرات، رگولاتوری نیز باید در روشها و خط مشی‌های پیش رو و تقویت بدنه تخصصی مدیریتی و کارشناسی بازنگری لازم را انجام دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تکلیف برنامه ششم در 2.5 برابرشدن بازارICT، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه سرویسهای ثابت را فراهم کند.

فلاح تصریح کرد: در این زمینه از یک سو نمی‌توان صرفا بر حوزه سرویسهای سیار اتکا کرد، از سوی دیگر در حوزه دسترسی و زیرساخت‌های ثابت پتانسیلی در بخش وجود دارد که باید از آن استفاده شود و دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به اینترنت باسرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در پایان برنامه ششم با تکیه بر این ظرفیت قابل تحقق است.