۰ نفر

انحصار مخابرات ایران در زیرساخت های فیبرنوری شکسته می‌شود

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۷
کد خبر: 248820
انحصار مخابرات ایران در زیرساخت های فیبرنوری شکسته می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که به زودی انحصار شرکت مخابرات ایران در زیرساخت های فیبرنوری شکسته شده و امکان انتخاب برای مشترکان فراهم می شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین، حسین فلاح جوشقانی گفت: شرکت مخابرات ایران در راستای اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات عمده‌فروشی بیت‌استریم*، با هماهنگی رگولاتوری زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است.

وی افزود: بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران برای عقد قرارداد با شرکت های دارنده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت اف سی پی(FCP) و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت سروکو (ServCo) آمادگی دارد.

فلاح جوشقانی به مصوبه 260 کمیسیون تنظیم مقررات اشاره کرد و افزود: این مصوبه برای رقابتی شدن هرچه بیشتر بازار، تسهیل در ارایه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی -کابلی و ایجاد فرصت برای استفاده حداکثری از منابع و امکانات موجود در اختیار دارندگان پروانه شبکه از طریق اشتراک در بخش دسترسی و جلوگیری از هدر رفتن منافع و امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در تمام نقاط کشور تصویب شده است.

وی به پیگیری‌های رگولاتوری و هماهنگی ایجاد شده بین شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور غالب و شرکت های دارنده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت اف سی پی(FCP) و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت سروکو(ServCo) اشاره کرد و گفت: با اجرای این مصوبه، زیرساخت‌های فیبرنوری در بخش دسترسی شرکت مخابرات ایران با شرکت های اف.سی.پی و سروکو به اشتراک گذاشته می‌شود و با رفع انحصار مخابرات در این بخش، کیفیت خدمات افزایش یافته و امکان انتخاب برای مشترکان فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با قدردانی از شرکت مخابرات ایران برای شروع این خدمات اظهار کرد: همه شرکت های اف.سی.پی و سرکو می‌توانند قراردادهای خود را در قالب قراردادهای عمده‌فروشی با شرکت مخابرات ایران منعقد کرده و به مشتریان خود خدمات ارایه کنند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه همه قراردادها و ضوابط ارایه این خدمات باید در چارچوب‌های تعیین شده در مصوبه 260 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باشد تصریح کرد: رگولاتوری به صورت کامل بر اجرای این مصوبه نظارت می‌کند تا زمینه ارایه خدمات بهتر در بخش ثابت به مردم فراهم شود.