۰ نفر

با گوگل ادوردز برای کسب‌وکار خود تبلیغات کنید

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹
کد خبر: 247028
با گوگل ادوردز برای کسب‌وکار خود تبلیغات کنید

در سال ۲۰۰۰ میلادی، گوگل بازاریابی آنلاین را با ارائه Self-Service Advertising Program برای همیشه متحول کرد. تا یک دهه‌ی بعد، گوگل با اعلام درآمد ۴۲ هزار میلیاردی خود از مسیر برنامه‌های تبلیغاتی خود سرو صدای زیادی راه انداخت.

 امروزه، ما این سیستم تبلیغاتی را به عنوان Google AdWords می‌شناسیم که به بخشی حیاتی از کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. Adwords به زبان ساده یک سرویس پرداخت به ازای هر کلیک است که به شما این امکان را می‌دهد که برای کسب و کار خود تبلیغ بسازید و آن‌را در صفحه جست‌وجوی گوگل اجرا کنید. سپس این تبلیغات با توجه به کلمات کلیدی که جست‌وجو می‌شوند و شما آن‌ها را از قبل انتخاب کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد. در حقیقت شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مشتری‌های هدف‌تان را شناسایی کرده و تبلیغ خود را فقط به این افراد نمایش خواهید داد. به این ترتیب شما به جای اینکه تبلیغ خود در جلوی دیدگان هزاران نفر قرار دهید، فقط به کسانی نشان خواهید داد که واقعا خواهان سرویس یا محصول شما هستند.

مزیت‌های رقابتی

یکی از مزیت‌های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی، برای نمونه تبلیغات تلویزیونی یا پرینتی و بنرها، قابلیت اندازه گیری نتایج آن است. شما می‌توانید نتایج متد‌های تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید و ببینید چه چیزی کار می‌کند، چه افرادی تبلیغ شما را میبینند و تبلیغ شما چه بازخوردی دارد. این یعنی شما آمار کامل و جامعی از بازدید کنندگان‌تان اعم از سن، جنسیت و حتی شهر محل سکونت‌شان می‌توانید داشته باشید. حتی می‌توانید بفهمید با جست‌وجوی چه کلمات کلیدی تبلیغ شما را دیده‌اند تا با توجه به این آمار و اطلاعات، تبلیغات خود را گسترش دهید.

انعطاف پذیری در تبلیغات

تبلیغات در گوگل انتخاب‌های زیادی را برای پوشش نیاز‌های خاص تبلیغاتی شما در اختیارتان می‌گذارد. برای نمونه شما می‌توانید کلید واژه‌های خاصی را برای تبلیغ خود تعیین کنید که این قابلیت به شما این امکان را می‌‌دهد که در نتیجه‌ی جستوجوی کلید واژه مشخص شده، تبلیغ خود را نمایش دهید. برای نمونه کلمه کلیدی «لباس مردانه» را در نظر بگیرید. حالا هر کسی که این کلمه کلیدی رو جست‌وجو کند، می‌تواند تبلیغ شما را ببیند. همچنین در انتخاب همین کلمات کلیدی نیز انعطاف وجود دارد و می‌توانید مثلا حالتی را تعریف کنید که اگر کسی «لباس مردانه ارزان» را هم جست‌وجو کرد، باز هم تبلیغ شما را ببیند. و یا هم اینکه کلمه کلیدی خود را فقط محدود به همان «لباس مردانه» کرده تا جامعه هدف خود را کوچکتر کنید. همچنین با افزودنی‌های تبلیغاتی این امکان به شما داده می‌شود که اطلاعات اضافه، لینک مستقیم به بخش‌های مورد نظر سایت و یا اطلاعات تماس مستقیم را به تبلیغ خود اضافه کنید.

حتی می‌توانید ساعت‌های نمایش تبلیغات خود را بر اساس ساعت کاری کسب و کار خود تعین کنید و تبلیغ شما فقط در ساعات فعالیت کسب و کارتان نمایش داده شود. برای نمونه کسب و کاری برای تعمیر وسایل برقی هستید و زمان خدمات رسانی شما از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر است، می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ‌تان فقط در این ساعت‌ها به نمایش درآید. همچنین می‌توان این وظیفه را به عهده‌ی الگوریتم‌های گوگل گذاشت تا از داده‌های قبلی که به دست آورده است، حدس بزند چه زمانی برای نمایش تبلیغ شما مناسب است. از دیگر امکانات ادوردز می‌توان به تعیین زبان اشاره کرد؛ یعنی مثلا اگر تبلیغ شما فقط برای فارسی زبانان کاربرد دارد، می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما فقط به فارسی زبانان نمایش داده شود.

AdWords فقط شامل نمایش تبلیغات در صفحه جست‌وجوی گوگل نمی‌شود و می‌توانید تبلیغ خود را در صفحه Gmail کاربر یا حتی یوتیوب نمایش دهید.

سرعت عملکرد بالا

تا اینجا ممکن است با خود بگویید برای بالا رفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل باید سراغ SEO بروید. اما بگذارید بگوییم سرعت AdWords آنقدر بالاست که شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، رتبه اول در صفحه اول جست‌وجوی گوگل در کلمات کلیدی که تعیین کرده‌اید را به دست آورید. در طرف دیگر، سئو نیز می‌تواند رتبه سایت شما را به صورت طبیعی در نتایج جست‌وجوی گوگل بالا بیاورد اما سئو فرآیندی زمان‌بر و طولانی به حساب می‌آید که چنین موضوعی در AdWords صادق نیست.

با گوگل ادوردز به محض این‌که کمپین تبلیغاتی خودتان را فعال کنید، تبلیغات شما ظاهر خواهند شد و شما می‌توانید آمار و نتایج آن‌را به سرعت دریافت کنید. شما می‌توانید آمار کارآمدی واژه‌های کلیدی موثر‌تر خود را بیابید که در ساخت یک سئو موفق هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، ما فکر می‌کنیم بهتر است همین امروز ادوردز را شروع کرده و پس از مدتی SEO را هم در کنار آن شروع کنید تا بتوانید در طولانی مدت هم رتبه خود را صفحه جست‌وجوی گوگل بهبود ببخشید.

با اجرای SEO و AdWords به صورت همزمان، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت اما نکته اینجا است که بهتر است ابتدا به سراغ AdWords بروید تا در عرض چند دقیقه به صدر نتایج جست‌وجو در کلمات کلیدی کسب‌وکار خود بروید. این یعنی فروش و موفقیت کسب‌وکار خود را از روز اول تضمین کنید و از رقبای خود جلو بزنید.

انعطاف در هزینه‌ها

از برتری‌های AdWords می‌توان به قابلیت کنترل هزینه‌های آن اشاره کرد. شما می‌توانید سقف مبلغ برای تبلیغات روزانه خود در نظر بگیرید. اما این موضوع چطور به کسب و کار شما کمک می‌کند؟ به شما این امکان را می‌دهد که نگرانی از هزینه‌های اضافی تبلیغات نداشته باشید و خیالتان راحت باشد که فقط به میزان بودجه‌تان تبلیغات خواهید داشت.

از کجا باید شروع کنیم؟

به گفته آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان، به دلیل تحریم‌های موجود از طرف گوگل علیه ایران، نمی‌توان به سادگی حساب کاربری ادوردز ساخته و آن‌را شارژ کرد. اما جای نگرانی نیست؛ این آژانس به واسطه دارا بودن حساب بانکی قانونی در خارج از کشور، فرنیان نه تنها می‌تواند به سادگی برای شما حساب کاربری ادوردز بسازد، بلکه می‌تواند حساب شما را شارژ کرده تا همین امروز تبلیغات در گوگل ادوردز را شروع کنید.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ مدیریت حساب کاربری ادوردز و ایجاد تبلیغات کار آسانی نیست که لزوما خودتان بتوانید انجام دهید. درواقع گوگل دروس آموزشی برای این موضوع ایجاد کرده که اگر آن‌ها را فرا بگیرید به شما مدرک و گواهینامه مخصوص ادوردز به شما اعطا می‌کند. شرکت فرنیان توانسته گواهی‌نامه‌های مربوطه در این زمینه را از گوگل دریافت کند و همراهی مطمئن برای شما در مسیر تبلیغات در گوگل خواهد بود. تنها کافی است کارهای مربوطه را به فرنیان بسپارید تا متخصصان این آژانس بازاریابی دیجیتال، تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا کنند. در این راه تنها شما هزینه اجرای کمپین و همچنین هزینه مدیریت حساب کاربری‌تان را پرداخت خواهید کرد.

جدا از این مورد، آژانس فرنیان یک آکادمی شامل مقالات آموزنده در زمینه ادوردز آماده کرده است که با خواندن آن‌ها، شما با فرآیند و روش‌های مختلف بازاریابی در ادوردز آشنا خواهید شد. شاید یک‌شبه به پول رسیدن کار سختی باشد اما یک‌شبه به صفحه اول گوگل رسیدن دیگر کار سخت و زمان‌بری نیست. ضمنا شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به https://farnian.org مراجعه کنید.