۰ نفر

رشد تولید محتوا در کانال‌های پرطرفدار تلگرامی

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۱
کد خبر: 243824
رشد تولید محتوا در کانال‌های پرطرفدار تلگرامی

تولید محتوا در کانالهای تلگرامی پرطرفدار طی چند روز اخیر افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، آمارهای اعلامی از سوی سامانه فضای مجازی پایشگر نشان می‌دهد که در روز آغازین  فیلتر شدن اپلیکیشن تلگرام ، پست‌های به اشتراک گذاشته شده در کانال‌های پربازدید فارسی زبان به شدت کاهش یافت؛ اما این افت برای کانال‌های پرطرفدار (کانال‌های با بیش از 10 هزار عضو) تنها دو روز دوام آورد و به تدریج شاهد افزایش پست‌های کانال‌های تلگرامی پرطرفدار بوده‌ایم.

این تحقیقات آماری که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و بر روی کانال‌های تلگرامی با بیشاز 10 هزار عضو صورت گرفته، نشان می‌دهد که طی هفته جاری تولید محتوای فارسی در این گروه از کانال‌های تلگرام رشد چشمگیری داشته است.

براساس این گزارش کانال‌های پرطرفدار که در روز اول بعد از فیلترینگ تلگرام کم‌ترین میزان پست را منتشر کرده‌ بودند، در روزهای بعد به تدریج به فعالیت خود افزودند؛ بطوریکه تعداد پست‌های هفدهم دیماه در مقایسه با پست‌های پنجم دی تنها 16درصد کاهش داشته است.

آمارهای سامانه فضای مجازی پایشگر از کاهش 65 درصدی تعداد بازدید پست‌های فارسی زبان بعد از مسدود شدن تلگرام حکایت دارد.

تلگرام به عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران شناخته می‌شود که از ده روز پیش با دستور شورای امنیت ملی در کشور مسدود شده است و همچنان از وضعیت رفع فیلتر آن اخبار موثقی در دسترس نیست.

کانال پرطرفدار