۰ نفر

اینترنت ایران جز گران‌ترین اینترنت‌ها در دنیا

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۰۶
کد خبر: 211161
اینترنت ایران جز گران‌ترین اینترنت‌ها در دنیا

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ایران از نظر نرخ اینترنت تلفن همراه جزو 10 کشور مقرون به صرفه جهان است اما در شاخص قیمت اینترنت خانگی و ثابت رتبه ای بهتر از نودم ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» امروز (چهارشنبه) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هنوز 30 درصد خطوط مسی تلفن قادر به ارایه سرعتی بیش از 2 مگابایت در ثانیه نیستند.

وی ادامه داد: به لحاظ شاخص کیفیت تجربه شده توسط کاربران هر چند پیشرفت های قابل توجهی داشتیم اما در عرصه ویدئو و بازی های رایانه ای. هنوز جای کار داریم.

آذری جهرمی افزود: ارتقای فناوری اینترنت خانگی از ای.دی.اس.ال به سایر فناوری های به روزتر، به صرفه سازی قیمت و نیز بهبود کیفیت جزو برنامه های اصلی دولت برای فراهم سازی شرایط توسعه کسب و کارهای نوپاست.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش گفت: مردم از حجم فروشی رضایت نداشتند. براین اساس کمیته ای تشکیل شده است تا روش مناسب تری اتخاذ کند.

«محمود واعظی» ادامه داد: کاربران باید بتوانند اینترنت داخلی را با سرعت مناسب و حجم مورد نیاز خریداری و در بازه زمانی مشخص استفاده کنند.

با این همه، چندی پیش به دلیل اعتراض برخی افراد در صفحه شخصی واعظی در شبکه های اجتماعی، وی دستور توقف طرح جدید و بررسی دوباره آن را صادر کرد.

واعظی امروز درباره روش جدید فروش اینترنت ثابت گفت: این روش به دلیل دریافت یکباره مبلغ، به نفع مردم بود اما با اعتراض برخی روبرو شد؛ بنابراین دستور بررسی دوباره آن را دادم.