۰ نفر

تمام شهرها به تلفن همراه نسل سوم مجهز می‌شود

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 204129
تمام شهرها به تلفن همراه نسل سوم مجهز می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 190 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد خبر داد و گفت: می‌کوشیم ۲۴۰ روستای استان کرمان را به اینترنت متصل کنیم.

«محمود واعظی» ظهر امروز 15 تیرماه در بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: هم‌چنین چهار شهر دیگر به اینترنت نسل دو و سه و دو شهر را به اینترنت نسل چهارم متصل می‌کنیم که در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی گفت: در سفرهای که به استان کرمان داشته‌ام، سوغاتی برای سایر استان‌ها از کرمان می‌بردم، و سوغات این سفر این است که مشاهده می‌کنم اتاق بازرگانی استان کرمان عهده‌دار توسعه یک منطقه شده است.

وی با بیان این مطلب که سوغاتی من روزی مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون تقسیم استان کرمان به مناطق هشت‌گانه، یک گام بسیار مبتکرانه استاندار کرمان در جهت توسعه استان کرمان است و خرسندم که بخش خصوصی به توسعه استان کرمان وارد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سیار و شکوفایی ذهن استاندار مبتکر  کرمان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: بنده به سهم خود و از طرف رئیس‌جمهور از استاندار کرمان و رئیس اتاق بازرگانی استان برای برنامه‌های توسعه‌ای و خلاقانه تشکر می‌کنم.

واعظی با بیان این مطلب که ایران زمانی به آبادانی و توسعه‌یافتگی خواهد رسید که همه مناطق آن توسعه یافته شوند، اظهار کرد: در مناطقی که امکاناتی وجود دارد، خودجوش می‌تواند توسعه پیدا کند، اما دولت وظیفه دارد به مناطقی که به هر علتی توسعه‌یافتگی کمتری دارند، توجه بیشتر کند.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک‌ها تمرکز خود را روی مناطق محروم و کم برخوردار گذاشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با ابتکار استاندار در شهرستان جیرفت برگزار شد که این یک گام در راستای تمرکززدایی و یک راهکار برای جهش و توسعه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

واعظی گفت: از مردم استان کرمان تشکر می‌کنیم که با مشارکت زیاد در انتخابات به ندای رهبر خود لبیک گفتند.

وی از مشارکت مناسب مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این مشارکت سبب شد که اقتدار بالای کشور در جهان ثابت شود و مهم نیست به چه کسی رأی داده‌اید، این مهم است که شما مردم به نظام رأی داده‌اید و محصول روز 29 اردیبهشت نشان دادن اقتدار کشور و یک حماسه بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت وحدت در جامعه افزود: آقای روحانی رئیس‌جمهور کل مردم ایران است و وظیفه کارگزاران این است که خدمتگذار همه مردم باشند.

واعظی تصریح کرد: انتخابات پس لرزه‌هایی داشت که پایان یافت و فضای صمیمی کار آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی به جنس کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: اکنون رئیس‌جمهور به‌دنبال تشکیل کابینه تلاش است و باید توجه کرد که کابینه متعلق به همه ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کابینه دولت دوازدهم حزبی و گروهی نیست، این کابینه کارآتر و منسجم‌تر از دولت یازدهم خواهد بود، به این دلیل که از دستاوردهای دولت یازدهم استفاده خواهد کرد، هم‌چنین دولت دوازهم از تجربه‌های دولت پیش استفاده و نقاط ضعف آن را برطرف خواهد کرد.

واعظی ادامه داد: امروز با عنایات و کمک‌های مقام معظم رهبری و کمک مردم بسیاری از موانع برطرف شده و در دولت دوازدهم سیاست دولت یازدهم را ادامه خواهد داد، بطوری‌که مناطق کم‌برخوردار و مناطق مرزی را در اولویت کار قرار خواهد داد.

وی توسعه کشور را در توسعه همه استان‌ها و مناطق کشور دانست و گفت: باید موانع وام‌های زیر 100 میلیون تومان برداشته شود تا مردم طعم این اقدام خوب را بچشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد به توسعه دست پیدا می‌کند که بازارهای جهانی را شناسایی و محصولات کشاورزی خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

واعظی بازار روسیه را یک فرصت برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل روسیه با اتحادیه اروپا و تحریم این کشور از سوی آن‌ها، بازار روسیه یک بازار بسیار بزرگ و خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است.

وی وظیفه دولت را بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذار دانست و گفت: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد آباد می‌شود که محصولات آن به خارج از کشور صادر و ارز وارد این منطقه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت‌ها در استان کرمان سخن گفت و ادامه داد: ما کوشیدیم زیرساخت‌های استان توسعه یابد در عین حال به‌دنبال توسعه بیشتر زیرساخت‌های استان کرمان هستیم.

واعظی گفت: دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک ها، تمرکز خود را بر روی مناطق محروم و کم برخوردار گذاشته است.

وی ادامه داد: امروز 2044 روستا به اینترنت متصل خواهند شد و به 24 شهر نسل چهارم و 6 شهر استان کرمان نیز tdft داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این دولت در 7155  زیرساخت اینترنت، مخابرات و ITD سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 2045 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسند.

واعظی با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال در مناطق کشور یکی از اهداف اصلی دولت دوازدهم است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 1024 روستای استان کرمان را به اینترنت متصل خواهیم کرد.

واعظی تصریح کرد: با اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری و برخورداری شهرها از اینترنت نسل سوم و چهارم اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کرمان خواهیم داشت.