۰ نفر

واعظی: سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد ریالی در بخش مخابرات استان کرمانشاه

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 188956
واعظی: سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد ریالی در بخش مخابرات استان کرمانشاه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مجموعه اعتباراتی که تاکنون دولت یازدهم در بخش مخابرات و ارتباطات در استان کرمانشاه هزینه کرده 220 میلیارد ریال است و تا پایان کار این دولت 80 میلیارد ریال دیگر نیز سرمایه گذاری خواهد شد.

محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری سنقر و کلیایی افزود: در سفر 2 سال قبل به کرمانشاه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی این استان چندان مناسب نبود اما در این مدت با برنامه های انجام شده اقدام های خوبی صورت گرفت و زیرساخت های مخابراتی کرمانشاه پیشرفت های خوبی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،او در ادامه به چهار برابر شدن پهنای باند و سه برابر شدن اتصال شبکه های اینترنتی سنقر و کلیایی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان به تبع استان کرمانشاه اقدام های خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت های ارتباطی انجام شده است.

واعظی با بیان اینکه 16 روستای شهرستان سنقر به اینترنت نسل 3 و 4 تجهیز شده اند، گفت: در این سفر نیز 95 روستای دیگر شهرستان به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین از اتصال 85 روستای دیگر شهرستان سنقر و کلیایی به اینترنت تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: شهر سنقر نیز بزودی به اینترنت نسل سوم مجهز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مشکل اینترنت خانه های بهداشت و فیبر نوری شهرستان را حتما مرتفع خواهیم کرد.

واعظی بیان داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید توجه به مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار داشته و الحمدالله در این مناطق در بخش های مختلف خدماتی آب، گاز و مخابرت اقدام های خوبی انجام شده است.

به گفته او، تا پیش از دولت یازدهم مجموعه 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند اما فقط در دولت یازدهم 9 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.

واعظی طرح تحول سلامت را نیز یکی از کارهای خوب انجام شده در دولت یازدهم دانست و افزود: دولت یازدهم با این طرح دغدغه های مردم در خصوص سلامت را بر طرف کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری مجلس را یکی دیگر اقدام های خوب دولت دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 95 برای اولین بار اقتصاد کشور در مسیر اصلی خودش قرار گرفت، گفت: با رفع تحریم ها پای سرمایه گذاران خارجی به کشور باز شد و توانستیم با برخی کشورها ارتباط اقتصادی خوبی برقرار کنیم.

وی به خودکفایی کشور در زمینه تولید گندم اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته نه تنها خودکفا شدیم حتی موفق به صادر گندم نیز شدیم.

واعظی حل مساله بیکاری و اشتغال را یکی از سیاست های مهم دولت برشمرد و گفت: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار متقاضی کار وارد بازار کار داشتیم و امیدواریم امسال شرایط بهتری در زمینه اشتغال فراهم کنیم.

او در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری رشد اقتصادی کشور به هشت درصد برسد.

شهرستان سنقر و کلیایی با 86 هزار نفر جمعیت در 92 کیلومتری شمار شرق کرمانشاه واقع شده است.

وزیر ارتباطات عصر روز چهارشنبه یک هزار و 50 طرح مخابراتی را در استان کرمانشاه افتتاح کرد.