۰ نفر

تولید ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور

۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 185155
تولید ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور تولید شده و در حال استفاده است.

محمود واعظی ظهر امروز در مراسم امضای برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار «تکاپو» که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: طی چند سال گذشته تلاش ما این بود که  اقدامات قابل واگذاری را به بخش خصوصی بسپاریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: این اقدام کار سختی است که خوشبختانه در حال نهادینه شدن بوده و زیرساخت های خوبی در این حوزه آماده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ۱۶ درصد فارغ التحصیلان کشور در حوزه «آی سی تی» هستند که با بستر های ایجاد شده در این بخش نباید بیکاری وجود داشته باشد.

واعظی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز چرخش مالی در حوزه «آی سی تی» ۳ هزار میلیارد دلار در جهان است و با توجه به جمعیت کشور، باید سهم ما از این درآمد ۳۰ میلیارد دلار باشد.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم درآمد زایی این بخش ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که امروز به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و هدف گذاری ما ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد در بخش «آی سی تی» تا پایان برنامه ششم توسعه کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور تولید شده و باید برای شکوفایی بیشتر این حوزه به صادرات اپلیکیشن ها نیز توجه کنیم.

واعظی در ادامه خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته حجم شبکه انتقال کشور ۹۵۰ گیگا بایت بوده که امروز به ۱۰ هزار گیگا بایت رسیده است و در همین مدت حجم پهنای باند کشور نیز از ۶۲۴ گیگا بایت به ۶۸۰۰ گیگا رسیده و تا اواسط اردیبهشت به ۱۰ هزار گیگا بایت می رسد.