۰ نفر

واعظی:کاهش تهدیدهای فضای مجازی مصداق جهاد اسلامی است

۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 166014
واعظی:کاهش تهدیدهای فضای مجازی مصداق جهاد اسلامی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز جبهه تازه ای به نام فضای مجازی گشوده شده که کاهش تهدیدها و فرهنگسازی برای سالم کردن آن، مصداق جهاد اسلامی است.

این مطلب را محمود واعظی روز پنجشنبه در نخستین کنگره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) که با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید که باید از فرصت های آن بیشترین استفاده را کرد و با فضای مجازی تفکرات شیعی و اسلامی را به همه دنیا رساند.

واعظی ادامه داد: از سوی دیگر در این فضا تهدیدهایی برای اعتقادات و جوانان ما وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره کنونی فضای مجازی به اندازه محیط حقیقی گسترده شده و همه باید با روحیه جهادی به سالم سازی آن اقدام کنند.

وی افزود: اکنون در منطقه پیرامونی ایران، بحران های مختلفی دیده می شود. اندیشه و تفکر تکفیری و افراطی اطراف ما وجود دارد و تلاش زیادی از سوی رژیم وهابی سعودی می شود که اندیشه جوانان کشور را با برنامه های مختلف نشانه بروند.

این مسوول ادامه داد: از سوی دیگر، با افرادی در گروه داعش روبروییم که به نام اسلام، علیه اسلام می جنگند.

واعظی اضافه کرد: امروز اقتدار نظام ما بیش از گذشته است؛ به گونه ای که هنگام بروز هر مساله منطقه ای، همه منتظر موضع ایران هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینکه نقش سازنده خود را در داخل کشور،‌ منطقه و جهان ایفا کنیم باید پشت سر امام خود بایستیم و همبستگی و انسجام کشور را حفظ کنیم.

 رونمایی از تمبر نخستین کنگره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و سه کتاب از دیگر برنامه های این آیین بود.

واعظی در حاشیه برگزاری نخستین کنگره شهدای فاوا از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرد.

این نمایشگاه از بیست و نهم آذرماه در فرهنگسرای بهمن برپا شده و تا جمعه (سوم دی ماه) پذیرای علاقه مندان است.