۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ماهواره ملی سنجش از راه دور در کشور عملیاتی می‌شود

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 162633
ماهواره ملی سنجش از راه دور در کشور عملیاتی می‌شود

محمود واعظی، در جمع کارکنان مرکز فضایی ایران حاضر شد و طی سخنانی از عملیاتی شدن ساخت ماهواره ملی سنجش از راه دور در آینده نزدیک خبر داد.

واعظی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها و اهدافمان برای توسعه فعالیت‌های فضایی ارتقا یابد خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن ساخت ماهواره ملی سنجش از راه دور می‌توانیم به بخشی از اهداف درباره توسعه فعالیت‌های فضایی دست پیدا کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر ارتباطات افزود: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سه وزیر سند آن را امضاء نهایی کردند که در آینده نزدیک باید کارهای عملیاتی آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه سرعت در ماهواره مخابراتی است گفت: موضوع فعالیت مرکز هوافضا و بخش ماهواره مخابراتی و استفاده از آنها می‌تواند برای توسعه کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

واعظی با اشاره به اینکه در یک برنامه مشخص 10 ساله برنامه‌هایی تدوین شده است،‌ گفت: آنچه نیاز کشور است در این زمینه و در برنامه 10 ساله دیده شده است و امیدواریم در مسیر برنامه تهیه شده و هماهنگی‌های لازم با سازمان فضایی و هم پژوهش‌های صورت گرفته بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات برای توسعه بخش فضایی و ماهواره‌ای هیچ محدودیتی نداریم، ‌خاطرنشان کرد: امروز دولت اقدامات بسیار خوبی را در راستای توسعه فعالیتهای این سازمان برداشته است و آواربرداریهای هشت سال گذشته را نیز در دست انجام دارد.

واعظی در ادامه سخنان خود به سیستم ماهواره‌ای سنجش از راه دور اشاره کرد و افزود: از مهمترین مزایای داشتن این سیستم ارائه اطلاعات به ما در بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست است.

وی تأکید کرد: در این راستا با داشتن این سیستم می‌توانیم اطلاعاتی در بخش‌های آب، کشاورزی و جنگل را نیز داشته باشیم.

وزیر ارتباطات همچنین از ملحق شدن دو مرکز سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: هم اکنون ارتباط نزدیکی بین سازمان و پژوهشگاه فضایی وجود دارد و می‌توانند کارهای نزدیکی را با هم انجام دهند.