۰ نفر

از فیلتر کلش آف کلنز تا تشکیل کمپین مبارزه با اینترنت گران

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 161634
از فیلتر کلش آف کلنز تا تشکیل کمپین مبارزه با اینترنت گران

مروری بر صفحات وزیر ارتباطات در فضای مجازی گویای آن است که مردم درخواست‌های متعددی در خصوص قیمت کیفیت اینترنت، وضعیت آنتن‌دهی موبایل، فیلترینگ، شرایط نیروهای پیمانکار زیرمجموعه وزارت ارتباطات، نظارت بیشتر بر اپراتورهای موبایل و مواردی از این دست دارند.

بررسی صفحه منسوب به وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی گویای آن است که طی روزهای گذشته بحث محدودیت دسترسی به بازی پرطرفدار کلش آف کلنز موجب واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی شده است، چرا که بر روی این صفحه دهها کامنت در این خصوص گذاشته شده و در دوره‌ای که دلیل بروز مشکل در اجرای این بازی مشخص نبود، کاربران این مساله را به دلیل فیلترینگ ارزیابی کرده و خواهان رفع فیلتر این بازی پرطرفدار شده‌ بودند. همچنین در کنار این اعتراضات عده‌ای نیز از این فرصت سوء‌استفاده کرده و برای فروش فیلترشکن‌های خود از طریق صفحات وزیر ارتباطات به تبلیغ پرداخته و حتی وعده ارائه‌ی تخفیف را هم دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، برخی دیگر نسبت به وضعیت سرویس اینترنت و قیمت آن گلایه کرده و کامنت‌هایی با این محتوا بر روی صفحه ارتباطات منتشر کرده‌اند. به عنوان مثال فردی درخواست فعال‌سازی اینترنت نسل سه و چهار در شهرک صنعتی اهواز را داشته و فرد دیگری اینگونه عنوان کرده که تاکنون تغییری در اوضاع اینترنت مشاهده نکرده‌ایم و همچنان اینترنت بسیار گران بوده و اینترنت خانگی به صورت حجمی و باکیفیت بسیار پایین فروخته می‌شود.

فرد دیگری نیز اینگونه عنوان کرده که لازم است فکری به حال قیمت بالای اینترنت شود. کاربر دیگری اینگونه ادعا کرده است که اوضاع اینترنت بسیار بد بوده و با توجه به تمام شدن عمر چهار ساله دولت وضعیت اینترنت بهتر نشده است.

اینترنت پر سرعتم آرزوست

یکی از کاربران نیز در واکنش به عکسی که وزیر ارتباطات از خود و نوه‌اش در حال کار با تبلت در اینستاگرام منتشر کرده، اظهار کرده است از ما که گذشت ولی امیدواریم نوه شما وقتی به سن ما رسید در این مملکت سرعت اینترنت درست شده باشد. واقعا دلیل کندی سرعت اینترنت چیست؟ چرا با این پولی که پرداخت می‌کنیم اینترنت به این کندی دریافت می‌کنیم؟ اینترنت پرسرعتم آرزوست، آنتن دهی مناسب تلفن همراهم آرزوست...

فرد دیگری نیز به بحث وای‌فای رایگان اشاره کرده و گفته است وای‌فای رایگان در ایران آرزو شده، اما در آن سوی ایران اگر نباشد مردم به خیابان‌ها خواهند ریخت.

کاربر دیگری نیز از روستاهای اطراف رشت نسبت به وضعیت ارائه‌ی خدمات اینترنتی در روستاها گله و عنوان کرده است: اینترنت روستاها کی قرار است ۳G شود؟ اکنون هیچ‌ کاری نمی‌توانیم بکنیم. چهار سال پیش اینترنت ما ۲G بود و حداقل با آن یک صفحه گوگل را می‌توانستیم باز کنیم، اما اکنون همان صفحه گوگل هم باز نمی‌شود. تست سرعت همراه اول در اینجا پنج کیلوبیت است، یعنی سرعت نسل اول اینترنت، ممنون می‌شویم شبکه اینجا را به شبکه نسل سه و چهار ارتقاء دهید.

برخی نیز خواهان کاهش قیمت بسته‌های اینترنت همراه شده بودند.

نظارت بیشتر بر کار اپراتورها

برخی نیز نسبت به وضعیت ارائه خدمات اپراتورهای مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه گلایه کرده و در این خصوص اعتراضاتی را منتقل کرده‌اند. به عنوان مثال در یکی از کامنت‌ها اینگونه عنوان شده که اپراتورها مانند نقل و نبات حق مردم را می‌خورند. فرد دیگری نیز خواهان آن شده که جلوی ترمینیشن اپراتورهای دوم تلفن ثابت که قبلا نیز تخلف داشته‌اند گرفته شود.

کاربری نیز عنوان کرده که مدتی است نمی‌توان مکالمه کرد. گوشی ثانیه می‌اندازد، اما صدایی رد و بدل نمی‌شود.

کاربری نیز درخواست کرده است که نظارت بر روی ایرانسل بیشتر شود.

رسیدگی به وضعیت نیروهای پیمانکاری

در میان کامنت‌های منتشر شده بر روی صفحه وزیر ارتباطات بخش قابل توجهی از کامنت‌ها نیز به کارمندان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و مخابرات برمی‌گردد که این افراد خواهان رعایت برخی حقوق خود شده‌اند. در یکی از این کامنت‌ها آمده است: «فکری به حال نیروهای پیمانکار مخابرات کنید که با سابقه بالای ۱۰ سال ابتدایی‌ترین حقوق و مزایایشان را نمی‌گیرند.»

فرد دیگری نیز از اخراج برخی از نیروها از پست بانک گفته است.

کاربر دیگری اینگونه عنوان کرده است که: «خواهش دارم با توجه به برگزاری مجمع پست بانک فکری هم به حال تبدیل وضعیت کارکنان پست بانک از قراردادی به رسمی شود.»

در برخی کامنت‌های دیگر  صفحه اینستاگرام محمود واعظی آمده است:

در برابر شبکه‌های اجتماعی خوب عمل کردید همین اینستاگرام اگر روحانی و وزیر نبودند اکنون فیلتر شده بود.

 فیلترینگ هوشمند را درست کنید چرا که پدر ما را در آورده است و مخصوصا در برخی روزها اصلا نمی‌توان اینستاگرام را باز کرد.

کاربری نیز در واکنش به پست وزیر مبنی بر خدمات ارائه شده برای زوار اربعین اظهار کرده است: این کیوسک‌های رایگان را نمی‌توان در سطح شهر آورد تا مردم از آنها استفاده کنند؟ چرا همیشه به فکر کشورهای دیگر هستید؟

کاربری نیز به فیلترینگ برخی اپلیکشن‌ها اشاره کرده و مدعی شده است ظاهرا قول دادید هیچ اپلیکیشنی فیلتر نشود، اما خبر دارید در همین هفته چند وایبر و هم سیگنال فیلتر شده‌اند و قرار است در هفته دیگر فیلتر شود.

کاربری نیز به خدمات پستی اشاره کرد و گفته است متاسفانه هیچ نظارتی روی پستچی‌ها نیست. بسته‌های مردم که امانت هستند در دست مامورین پست، به همسایه‌ها یا سوپرمارکت محل تحویل داده می‌شوند و یا سرنوشت آنها نامشخص است مگر تعهد امنیت بسته‌های مردم مهم نیست؟ دقت، سرعت و امنیت که معاون شما و مدیر عامل شرکت ملی پست همیشه شعار می‌دهند کجا رفته است؟

مشترکی نیز به اشاره طرح ترابردپذیری شماره‌ها اشاره کرده و اجرای این طرح را بهترین کار دولت دانسته است. فردی نیز نسبت به بحث پارازیت‌ها معترض شده و اینگونه اعلام کرده است که آقای وزیر ۱۰ بار از این طریق و دوبار از طریق ایمیل به اطلاع شما رساندم که خیابان جنت‌آباد بیش از ۱۰ ماه است زیرپوشش پارازیت سنگین قرار گرفته به نوعی که حتی شبکه‌های داخلی و موبایل نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند.

کاربر دیگری نیز نسبت به عدم تغییر تعرفه‌ها در ایام زیارت اربعین گلایه کرده‌ است. البته آنچه اشاره شد تنها بخش کوچکی از هزاران کامنتی است که مردم بر روی صفحه وزیر ارتباطات منتشر کرده‌اند.