۰ نفر

اولترابوک‌های این روزهای بازار

۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۶
کد خبر: 157914
اولترابوک‌های این روزهای بازار

باریک‌تر و سبک‌ترشدن نوت‌بوک محدودیت‌هایی از نظر قدرت پردازشی و دوام شارژ باتری ایجاد می‌کند و به‌این‌ترتیب در اولترابوک‌ها خبری از پردازنده‌های چهارهسته‌ای، کارت گرافیک مجزا یا درایو نوری نیست؛

 اما درعوض با دستگاهی فوق‌العاده سبک‌تر و باریک‌تر سروکار خواهید داشت که وزن آن را در کیفتان حس نخواهید کرد و معمولا دوام شارژ این دستگاه‌ها نیز از لپ‌تاپ‌های قوی‌تر بسیار بیشتر است.

ZenBook UX٣٠٣UB

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارنت، اگر دوست ندارید آن‌قدرها پول خرج یک اولترابوک کنید و همچنین قصد دارید گاهی بازی‌های سبک را نیز با تنظیمات نه‌چندان بالا اجرا کنید، این گزینه شاید بهترین پیشنهاد خرید باشد. گرچه ممکن است سنگین‌تر از سایر اولترابوک‌ها بوده و خبری از حافظه‌های پرسرعت SSD و دوام شارژی عالی هم نداشته باشد، اما می‌توان آن را پلی بین نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها با قیمتی مناسب قلمداد کرد.

ZenBook UX٣١٠UQ

آیا یک اولترابوک می‌خواهید که هم حافظه داخلی سریعی داشته باشد و هم بتوانید گاهی با آن بازی کنید؟ این گزینه از ایسوس از حافظه پرسرعت، رم بیشتر و کارت گرافیکی نسبتا بهتر نیز برخوردار است و البته قیمت بالاتری هم دارد.

lenovo-yoga-٩٠٠

اولترابوک لنوو از سوی بسیاری از منتقدان یکی از بهترین‌های سال اعلام شد. این مدل از کیبوردی بهتر، پردازنده‌ای نسبتا سریع‌تر و البته لولای ٣٦٠ درجه برخوردار است که برای برخی کاربری‌ها ایده‌آل است. به‌‌دلیل نبود کارت گرافیک مجزا و باتری بزرگ‌تر یوگا ٩٠٠ همچنین از مدل‌های بالا دوام شارژ بسیار بهتری نیز خواهد داشت. همچنین به لطف استفاده از گرافیک سری Iris اینتل می‌توانید عملکرد گرافیکی بهتری را نسبت به Intel HD از آن انتظار داشته باشید (اما نه در حد کارت گرافیک مجزا).

dell-xps-١٣

این اولترابوک نیازی به معرفی ندارد و شاید بتوان آن را محبوب‌ترین اولترابوک ویندوزی دنیا دانست. حاشیه‌های فوق‌باریک صفحه‌نمایش، کیفیت ساخت عالی و دوام شارژ فوق‌العاده، از جمله مزایای این محصول دل است. درعوض قدرت پردازشی و گرافیکی آن نسبت به رقبا کمی پایین‌تر است و با وجود این، خرید نسخه Core i٧ را به دلیل اختلاف قیمت زیاد پیشنهاد نمی‌کنیم.