۰ نفر

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

سایتهای اعلامی از سوی دستگاه‌های نظارتی سریعا مسدود می‌شوند

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 154006
سایتهای اعلامی از سوی دستگاه‌های نظارتی سریعا مسدود می‌شوند

محمود واعظی به حساسیت نسبت به آسیب های فضای مجازی در دولت اشاره کرد و گفت: بر اساس خواست مردم در جهت سالم سازی فضای مجازی حرکت کرده و معتقدیم در غیاب تولیدکنندگان محتوای داخلی عرصه برای دیگران باز می شود و از این رو با جدیت به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم. از سوی دیگر هر سایتی که دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند به سرعت مسدود می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات با حمایت از بخش خصوصی در تلاش است صنعت ICT در کشور گسترش یابد.

واعظی امروز در جمع خبرنگاران در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره به ربات شرکت ارتباطات زیرساخت که به مسدود کردن تعداد زیادی از صفحات غیر اخلاقی موفق شده است، گفت: افزون بر آن با فیلترینگ هوشمند در صدد هستیم که دسترسی به سایت ها بر اساس نیاز مخاطبان باشد تا به جای مسدود کردن سایت هایی که دارای مطالب علمی و پزشکی است تنها مطالبی که با فرهنگ ما هم خوانی ندارد از دسترس خارج شود.

او در بخشی دیگر از سخنانش، حمایت از تولید کنندگان داخلی را سیاست دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت حامی تولید کنندگان و ارائه دهندگان محتوای فاخر داخلی است.

وی افزود: در این خصوص هرگونه حمایت فنی، حقوقی و حتی مالی در جهت افزایش تولید محتوای داخل را طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور و امکان دسترسی مردم به محتوای فاخر داخلی با سرعت و کیفیت خوب و تعرفه ارزان انجام می دهد.

او با تاکید بر این که حوزه فضای مجازی حوزه ابتکار و کسب و کار برای جوانان است افزود: شبکه ملی اطلاعات میدان بسیار وسیعی برای فارغ التحصیلان است که در آن به تولید محتوا و نرم افزار پرداخته و با ایجاد اشتغال به کسب و کار رونق دهند.

وزیر ارتباطات گفت: امروز در بستر شبکه ملی اطلاعات بیش از 4 هزار گیگابایت پهنای باند عرضه می کنیم و تا پایان سال جاری با دو و نیم برابر شدن پهنای باند به بیش از 10 هزار گیگابایت می رسد و به این ترتیب هیچ تولید کننده و مصرف کننده پهنای باند در این خصوص دچار مشکل نخواهد شد.

وی ادامه داد: پس از افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت، در سرشماری اخیر پایداری شبکه ملی اطلاعات مورد آزمایش قرار گرفت و با سرعت و کیفیت مطلوب و امنی که ارایه داد، سربلند از این آزمون بیرون آمد.

دکتر واعظی این نمایشگاه را محل مناسبی برای حضور دانشگاهیان و دانش آموزان به عنوان ایده پردازان آینده کشور برشمرد و گفت: وظیفه دولت حمایت از فعالیت های ارزش افزوده است و ما به دنبال آن هستیم که با مردم تعامل داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور جوانان و ارایه محتوای جذاب، اظهار کرد: از شبکه ملی اطلاعات همه باید بهره برند و بسیار خرسندم که در این نمایشگاه شرکت کنندگان از ارائه خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ابراز رضایت داشتند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: تحولات بسیار خوبی صورت گرفته و از نظر کمی نیز حرکت های خوبی را به ویژه در عرصه برنامه نویسی و رسانه های تصویری شاهدیم ،‌ علی الخصوص که برای تمام رده های سنی مطالب تهیه شده که این نشاندهنده اهمیت بحث فضای مجازی و اینترنت در کشور است.

واعظی با تقدیر از وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه تعامل خوب با وزارت ارتباطات ادامه داد: حاصل این تعامل این نمایشگاه با حضور حدود 300 غرفه از شرکت های مختلف و تولیدات فاخر دینی و ملی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود وظیفه رسانه ها و مراکز تبلیغاتی را افزایش سواد دیجیتالی مردم عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت پذیرد، بویژه با ورود پدیده های جدید به کشور همانگونه که سیاست دولت است به شناسایی فرصت ها و تهدید ها پرداخت و مردم را نسبت به تهدیدات آگاه کرد تا خود مردم با تهدیدات کم این پدیده ها مقابله کنند.

وزیر ارتباطات در برخورد دیگر با پدیده های جدید را بومی سازی بر اساس سنت و فرهنگ و اعتقادات خود عنوان کرد و گفت: پس از بومی سازی از پدیده های جدید در داخل کشور استفاده کرد چرا که تجربه نشان داده است که اینگونه برخورد نتیجه مثبت تری به همراه دارد.

وی در ادامه فعالیت های مجازی و ICT را فعالیت هایی بین المللی دانست و افزود: در دولت یازدهم کوشیدیم با شناخت از ICT کشور و روابط بین الملل، تعامل خوبی در این زمینه به ویژه در اتحادیه های بین المللی از جمله ITU، UTU برقرار کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور در این حوزه باید با تمام کشورهای فعال که از نظر R&D فعال هستند، همکاری کرده و پروژه های مشترک تعریف کنیم و این مختص این دولت نیست و در آینده نیز برای دستیابی به اهداف باید عملکرد خوبی در عرصه بین الملل داشت.

واعظی در این خصوص به پیشنهاد ایران در زمینه مدیریت اینترنت اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های ما حضور در WSIS بوده که در این راستا پیشنهاد عدم مدیریت اینترنت توسط یک کشور را ارائه دادیم و تاکنون با مذاکرات صورت گرفته و اسناد به امضا رسیده پیشرفتهای خوبی حاصل شده است.