به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اقتصادی ایجاد شده بر اثر آن، میزان تجارت محلی در شهرهای آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافت و مناطق کم‌درآمد نیز بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل شدند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ اقتصادهای سراسر جهان به صورت جمعی به دلیل ماه‌ها قرنطینه بر اثر کووید-19 صدمه دیده‌اند. برای ایالات متحده، این رکودهای اقتصادی در بزرگترین شهرهای کشور احساس می‌شود، جایی که تجارت محلی در ماه مارس از ارقام متوسط در ماه فوریه کاهش یافت.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شرکت جی‌پی مورگان (JPMorgan Chase) در خصوص معاملات کارت اعتباری برای کالاها و خدمات روزانه، سانفرانسیسکو، شیکاگو و نیویورک بیش از 15درصد کاهش سالانه در تجارت محلی در ماه مارس را داشته‌اند. سایر شهرهای بزرگ مانند دیترویت، هوستون و لس‌آنجلس با ارقامی مشابه به دنبال این شهرها قرار گرفتند.

این گزارش بیان می‌کند که بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از دست رفته در هر شهر، در مناطق کم‌درآمدتر احساس شده است. سایر داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که نزدیک به 12درصد از محله‌های کم‌درآمد، کاهش قابل توجه مخارج در ماه مارس را تجربه کرده‌اند.

به طور کلی، محلات کم‌درآمد، سهم نامتناسبی در کاهش چشمگیر مخارج داشتند و همچنین شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد شوک اقتصادی ناشی از محدودیت‌های کووید-19 برای فقرا یا افراد نزدیک به فقر بیشتر احساس شده است.

در نمودار ارائه شده، نرخ رشد تجارت محلی در شهرهای منتخب آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

کرونا چقدر به مخارج آمریکا صدمه زد؟