۰ نفر

سرپرست بخش مکانیک فاز ۱۴:

ظرفیت صادراتی ایران با میعانات گازی فاز ۱۴ افزایش خواهد یافت

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 707240
ظرفیت صادراتی ایران با میعانات گازی فاز ۱۴ افزایش خواهد یافت

چیت‌ساز گفت: یک میلیون تن اتان در سال، یک میلیون تن ال‌پی‌جی در سال، به علاوه‌ی چهارصد تن گوگرد در روز، مشتقاتی هستند که در کنار تولید گاز به دست می‌آیند و همه‌ی این‌ها به ظرفیت صادراتی ما کمک خواهد کرد.

سعید چیت‌ساز، سرپرست بخش مکانیک فاز ۱۴ در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در پاسخ به این سوال که فاز ۱۴ پارس جنوبی تا چه اندازه می‌تواند در بهبود تاترازی گاز در زمستان آینده کمک کند، اظهار کرد:  در حقیقت با توجه به ظرفیت که وجود دارد، قطعا تأثیر مثبت و بزرگی خواهد داشت. 

او با اشاره به میزان این ظرفیت گفت: روزانه پنجاه‌وشش میلیون متر مکعب گاز وارد مجموعه می‌شود. 

چیت‌ساز ادامه داد: در حال حاضر که به سمت فصل‌های گرم سال می‌رویم، مصارف متفاوت می‌شود و در زمستان، اثرش کاملا مشهود خواهد بود. 

سرپرست بخش مکانبک فاز ۱۴ پارس جنوبی همچنبن  درخصوص تأثیر این فاز، روی صادرات عنوان کرد: در اینجا بحث صادرات، به سمت معیانات گازی می‌رود. 

وی در رابطه با میزان میعانات گازی افزود: بر اساس این پنجاه‌وشش میلیون متر مکعب، مشتقاتی مثل یک میلیون تن اتان در سال، یک میلیون تن ال‌پی‌جی در سال، به علاوه‌ی چهارصد تن گوگرد در روز، مشتقاتی هستند که در کنار تولید گاز به دست می‌آیند و همه‌ی این‌ها به ظرفیت صادراتی ما کمک خواهد کرد.