۰ نفر

پس از یک هفته سقوط؛

قیمت نفت شروع به افزایش کرد

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبر: 707021
قیمت نفت شروع به افزایش کرد

قیمت نفت خام روز پنجشنبه پس از ثبت ضررهای قابل توجه در اوایل هفته و سقوط دو بانک در ایالات متحده، در حال افزایش است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت نفت امروز پس یک هفته سقوط، دوباره افزایش یافت. پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی برای تقاضا تا آنجا پیش رفت که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به بالاترین حد خود یعنی ۱۰۲ میلیون بشکه در روز برسد.

اوپک به نوبه خود اعلام کرد تقاضای نفت در سال جاری به میزان ۲.۳۲ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد که چین سهم بزرگی از آن را به خود اختصاص می دهد. با این حال، گروه تولیدکننده نفت افزایش نرخ بهره را دلیلی برای نگرانی با توجه به رشد اقتصاد جهانی دانست.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه بازار نفت خود اعلام کرد، بازگشایی چین، به دنبال لغو سیاست سختگیرانه کرونا شتاب قابل توجهی به رشد اقتصاد جهانی خواهد بخشید.

"افزایش سریع نرخ بهره و سطح بدهی جهانی می تواند اثرات منفی قابل توجهی داشته باشد و ممکن است بر پویایی رشد جهانی تأثیر منفی بگذارد."

آخرین خبری که از قیمت ها حمایت کرد، این خبر بود که بانک مرکزی سوئیس تا سقف ۵۴ میلیارد دلار به کردیت سوئیس مشکل دار وام می دهد تا نقدینگی خود را تقویت کند. احتمال سقوط بانکی با چنین ابعادی برای صنعت و قیمت نفت ویرانگر خواهد بود

با این حال، بهبود قیمت در میان افزایش عدم اطمینان در مورد بخش بانکداری جهان متزلزل بوده است.

یکی از تحلیلگران هایتونگ فیوچرز در اوایل امروز به رویترز گفت: «با گسترش بحران بانکی از ایالات متحده به اروپا، احساسات بازار بدتر شد. روند آینده به سطح اضطراب بازار بستگی دارد حتی اگر عوامل بنیادی لزوماً علائم نزولی را نشان ندهند.