۰ نفر

پاکستان خواهان نفت خام روسیه با تخفیف بالاست

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبر: 706410
پاکستان خواهان نفت خام روسیه با تخفیف بالاست

رسانه ها روز یکشنبه گزارش دادند که پاکستان به دنبال خرید نفت روسیه به قیمت 50 دلار در هر بشکه است، زیرا این کشور جنوب آسیا با بحران نقدینگی اقتصادی و ذخایر خارجی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پاکستان از واردات انرژی با هزینه‌های کم ناامید است. سال گذشته در حالی قیمت نفت و گاز افزایش یافت که ذخایر ارز خارجی پاکستان کاهش یافتند.

خرید بالقوه 50 دلاری نفت از روسیه، 10 دلار کمتر از سقف قیمتی گروه هفت در نفت خام روسیه خواهد بود، که به واسطه‌ی آن همچنان محموله‌ها برای برخورداری از خدمات بیمه و تأمین مالی شرکت‌های غربی ترخیص می‌شوند.

روسیه باید قبل از پاسخ به درخواست پاکستان برای نفت خام روسیه با تخفیف شدید، ابتدا تشریفاتی مانند هزینه‌های حمل و نقل، بیمه و نحوه پرداخت را ترتیب داده و تکمیل کند.

بر اساس گزارشی در اکسپرس تریبون، روسیه به نوبه خود، در ابتدا مطمئن نبود که آیا پاکستان می‌خواهد به یک معامله نفتی ادامه دهد یا خیر. در پی دیدار اخیر مقامات روسیه و پاکستان، روسیه از پاکستان خواسته است تا یک محموله را به عنوان نمونه‌ی آزمایشی خریداری و وارد کند.

به گزارش نامه نیوز، پاکستان با واردات یک محموله، هزینه محموله نفتی زمینی از روسیه را آزمایش خواهد کرد.

گزارش‌های دیگر هفته گذشته گفتند که اولین محموله از روسیه - محمولهای که هزینه‌ها را آزمایش می‌کند و اعتماد بین طرفین را افزایش می‌دهد - ممکن است تا ماه آینده از روسیه خارج شود.

پاکستان تاکنون واردکننده اصلی نفت و گاز روسیه نبوده است.

بسیاری از مشتریان بزرگ در آسیا به مکانیسم سقف قیمت نپیوسته‌اند، اما برای مثال، چین و هند - خریداران بزرگ نفت خام روسیه در حال حاضر - خواستار تخفیف‌های شدید برای گریدهای روسیه هستند.

در همین حال، بحران اقتصادی و انرژی پاکستان در ماه‌های اخیر عمیق‌تر شده است زیرا این کشور آسیای جنوبی در تلاش برای مذاکره برای یک قرارداد جدید برای وام با صندوق بین‌المللی پول (IMF) است.