۰ نفر

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل درخصوص توزیع فرآورده‌های نفتی بیان کرد:

تأمین نیاز داخلی با استانداردهای جهانی

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 702645
 تأمین نیاز داخلی با استانداردهای جهانی

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل گقت: نگاه به ساخت داخل یک روش راهبردی است، و نباید به فکر واردات باشیم زیرا نیاز کشور در داخل تأمین می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی کشور از طریق شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل با ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده، امروز صبح (چهارشنبه، سوم اسفندماه) با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مدیران ایران‌خودرو دیزل برگزار شد.

نوسازی ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای کشور به تعداد ۵۰۰دستگاه کامیون کشنده، اجرای طرح کهاب بر روی نفتکش‌های سوخت‌رسان جاده‌ای و تقویت ناوگان حمل و نقل تأمین سوخت مایع نیروگاه‌های کشور از جمله اهداف این پروژه هستند.

اجرای عملیات پایدار تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف از جمله جایگاه‌های عرضه سوخت و به ویژه نیروگاه‌های برق حرارتی، از جمله نتایج و دستاوردهای این پروژه‌ی صد درصد ایرانی است.

لازم به ذکر است، ۱۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌ی این پروژه، توسط شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

جواد توسلی مهر، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل،  تحویل ۵۲۰ دستگاه کامیون کشنده توسط شرکت ایران خودرو به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه این اقدام در جهت حمایت از تولید داخل است، افزود: امروز ظرفیت خوبی برای تامین نیاز داخلی با استانداردهای جهانی را دارا هستیم.

توسلی مهر با اشاره به اینکه از سال ۹۹ با جهش تولید در این شرکت مواجه بودیم، گفت: با بازگشت تحریم ها تولید این شرکت به یک ششم کاهش پیدا کرد.

توسلی مهر معتقد است نگاه به ساخت داخل یک روش راهبردی است، و نباید به فکر واردات باشیم زیرا نیاز کشور در داخل تأمین می شود.

او ادامه داد: تولیدات دیزل در سال ۲۰۳۲ در اتحادیه اروپا و چین متوقف می شود و به سمت محصولات برقی می‌روند؛ تولید محصولات برقی در ایران خودرودیزل آغاز شده که در ۱۰ سال مدیریت مصرف انرژی محقق شود.