۰ نفر

با سفر ابراهیم رییسی به چین صورت گرفت؛

امکان سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری چین در ماهشهر

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 702090
امکان سرمایه گذاری ۵۰  میلیون دلاری چین در ماهشهر

سفر ابراهیم رییسی به چین خالی از دستاورد نبوده به گونه ای که همزمان با این سفر، هیئتی از سرمایه گذاران چین از منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کردند تا در صورت امکان سرمایه گذاری بزرگی در این منطقه داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، همزمان با سفر ابراهیم رییسی به چین، هیئتی از سرمایه‌گذاران کشور چین با هدف بررسی زیرساخت‌های موجود و امکان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری برای احداث کارخانه تولید کربن سولفور از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کردند.

 زیرساخت‌های ایجادشده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موجب استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در نخستین قطب پتروشیمی ایران شده است.

این هیئت در حالی از این منطقه‌ی اقتصادی بازدید کردند که رییس جمهور از امضای 20 تفاهم نامه‌ با چین سخن گفته است.

در شرایطی که تحریم‌ها، صنعت نفت را با چالش‌های جدی در حوزه‌های تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مواجه کرده، ارتباط محکم با چین اتفاق خوبی است اما در صورتی که چین بتواند به وعده‌های خود عمل کند و همچون گذشته خلف وعده نکند.

هیئت سرمایه‌گذاری کشور چین که متقاضی احداث کارخانه تولید کربن سولفور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستند، ضمن تشکیل نشست مشترک با مدیرعامل و مسئولان سرمایه‌گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از تمایل شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در ایران تحت عنوان سند همکاری بلندمدت بین ایران و چین خبر دادند.

هیئت سرمایه‌گذاری چین پس از بازدید از امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طی نشستی با مدیران شرکت پتروشیمی رازی وضعیت تهیه خوراک مورد نیاز طرح سرمایه‌گذاری پیشنهادی را بررسی کردند و سپس با تشکیل نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، مدیر پارک علم و فناوری صنعت نفت و مدیرکل دارایی استان خوزستان، به تبادل نظر و بررسی امکان‌سنجی اولیه اجرای طرح در منطقه ویژه پرداختند.